מעצרו של הרב מצגר הוארך ב-9 ימים

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, מנחם מזרחי, ציין כי "קיים חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות לחשוד". המשטרה טוענת כי הרב מצגר חשוד בקבלת שוחד במיליוני שקלים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 18/11/13 13:37 טו בכסלו התשעד

מעצרו של הרב מצגר הוארך ב-9 ימים
יחצ, צילום: יחצ

מעצרו של הרב יונה מצגר, לשעבר הרב הראשי האשכנזי לישראל, הוארך היום (ב‘) בתשעה ימים - כך פסק בית משפט השלום בראשון לציון.

השופט מנחם מזרחי כתב בהחלטתו כי "קיים חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות לחשוד. אני נסמך בין היתר על דו"חות סודיים עבי כרס. ממה שהוצג בפניי מדובר בראיות של ממש. קיים יסוד של ממש ששחרור החשוד ישבש הליך החקירה. אני סומך זאת על מסמך חריג בחריגותו, אשר כל מעיין בו תיצלנה שתי אוזניו. מדובר באירוע של שיבוש חמור שכבר אירע. הבקשה היא להאריך מעצר ל-10 ימים ולאור הפעולות מדובר בבקשה צנועה“.

המשטרה, בבקשתה לבית המשפט, ציינה כי הרב מצגר ”שוד בכך שבמשך שנות כהונתו כרבה הראשי של ישראל, קיבל דמי שוחד וכספים אסורים הנאמדים במיליוני שקלים במזומן ובמצטבר. בין היתר, הועברו לרב ולחשודים נוספים מאות אלפי שקלים במזומן כ'דמי תיווך' להפניית גורמים שונים בארץ ובחו"ל לתרום כספים לעמותות שונות וגופי פילנתרופיה שונים שייעודם סיוע לנזקקים ועניים“.

במשטרה טוענים כי "מעבר לסכומים אלו, מממצאי החקירה עולה החשד שהרב מצגר קיבל מיליוני שקלים עבור הפעלת סמכותו כרב הראשי לישראל, במגוון אירועים שונים, כולם בזיקה ברורה לליבת תפקידו הציבורי. בד בבד לכל אלו, פעל החשוד כדי להסתיר ולטשטש את זהותו כמי שעומד מאחורי קבלת הכספים האסורים, לשבש את החקירה בעניינו ולהדיח עדים".

הרב מצגר עצמו אמר בדיון כי המשטרה עצרה אותו בביתו, הבוקר: ”אני שבע שעות בידם ולא נשאלה שאלה אחת שלא נשאלתי בעבר“.

מעצר שני בפרשה

הבוקר עצרה המשטרה את הרב מצגר, בשנית, בחשד לעבירות הנאמדות בסכומים של מיליוני שקלים.

יחידת להב 433 של המשטרה מנהלת מזה חודשים חקירה בשיתוף רשות המיסים ויחידת חקירות מס הכנסה תל אביב, יחד עם פרקליטות מחוז ירושלים, שעניינה חשדות לביצוע עבירות שוחד, הלבנת הון, הדחה בחקירה, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות, על ידי הרב מצגר ואחרים, בסכומים הנאמדים על מיליוני שקלים - בתקופה בה כיהן הרב מצגר בתפקידו.