הרב טאו נגד משאל עם: אי אפשר לשאול את העם שאלות הנוגדות את ההלכה

רגע לפני שחוק משאל העם עולה להצבעה בקריאה ראשונה, מביע הרב צבי טאו התנגדות לחוק. גם הרב שלמה אבינר מתנגד: "הרב קוק שלל זאת". בבית היהודי מגיבים: "מטרת החוק - למנוע קרע בעם"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 31/07/13 07:52 כד באב התשעג

הרב טאו נגד משאל עם: אי אפשר לשאול את העם שאלות הנוגדות את ההלכה
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

הרב צבי טאו, נשיא ישיבת ”הר המור“, מביע התנגדות לחוק משאל עם הצפוי לעלות היום (ד‘) להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, לאחר שאושר על ידי הממשלה ביום ראשון האחרון.

העיתון ”ישראל היום“ מדווח הבוקר כי הרב טאו התיייחס בימים האחרונים לעניין ושלל לחלוטין את החוק. הוא מצוטט כאומר כי אי אפשר לשאול את העם בשאלות הנוגדות את ההלכה. בעיתון ציטטו גם את עמדתו של הרב שלמה אבינר, על בסיס מאמר קודם שפרסם, בו קבע כי ”לא כן סבר האדריכל הרוחני הראשי של מדינתנו, רבנו הרב צבי יהודה קוק זצ"ל. כמה פעמים הוא פירסם כרוז לאומה כדי לשלול משאל כזה“.

באותו מאמר טען הרב אבינר כי ”המסקנה מכך היא שאנחנו, העם היושב בציון, אין לנו שום זכות מוסרית לחתוך חלקים מארצנו. היא אינה רכוש פרטי שלנו, אלא רכוש האומה כולה לכל דורותיה. היא שייכת ליהודי רוסיה ואמריקה, לדורות שהיו ושיהיו, לסבא שלנו שכבר נפטר, ולנכד שלנו שעוד לא נולד. על כן, כל פעולת בגידה הינה בלתי חוקית, בלתי מוסרית, בלתי מחייבת, חסרת כל ערך“.

במפלגת ”הבית היהודי“ טענו בתגובה לעיתון כי ”מטרת משאל עם היא למנוע קרע בעם, כפי שנחשפנו בהסכמי אוסלו ובהתנתקות. זוהי עמדת הבית היהודי. דעות שונות תמיד ראויות להיאמר, אך ההחלטה התקבלה. אנו נפעל לזירוז ולסיום הליכי החקיקה בהקדם“.