האיחוד האירופי הטיל חרם על ההתנחלויות

לראשונה יקבל האיחוד הבחנה ברורה בין גופים ישראלים הפועלים בתוך קווי 67‘, לבין חברות הפועלות בהתנחלויות. ח"כ סלומינסקי: המזרח התיכון בוער ובזה האיחוד האירופי מתעסק?

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 16/07/13 11:14 ט באב התשעג

האיחוד האירופי הטיל חרם על ההתנחלויות
myahya-cc-by-sa, צילום: myahya-cc-by-sa

האיחוד האירופי הטיל היום (ג‘), צום תשעה באב, חרם רשמי על ההתנחלויות בישראל. בהודעת האיחוד שהופצה היום נכתב כי יש לעשות הבחנה ברורה וחד משמעית בין גופים ישראלים הפועלים בין קווי 67' ובין גופים הפועלים מעבר לקו הירוק. ההחלטה תכנס לתוקף בשנה הבאה.

להנחיית האיחוד אמורה להיות השפעה דרמטית על הסכמים של ישראל מול מדינות אירופאיות. לפי ההנחייה, כל 28 המדינות החברות באיחוד לא יורשו לממן, לשתף פעולה או להעניק מלגות מחקר או פרסים לגורמים או חברות הממוקמים בהתנחלויות או במזרח ירושלים.

במועצת יש“ע הגיבו להחלטה ואמרו כי ”באירופה ההיסטוריה אינה נלמדת. לצערנו, ביום תשעה באב חוזרת אירופה למדיניות של החרמה והפרדה נגד מדינת ישראל. על ממשלת ישראל להורות למשרד החוץ משרד הביטחון ומתאם הפעולות בשטחים להפסיק לאלתר את כל הפרויקטים האירופים בשטחי יהודה ושומרון עד לביטולה של החלטה חד צדדית זאת“.

השר אורי אריאל אמר היום כי ”מדובר בהחלטה הנגועה בגזענות ואפליה קשה כלפי העם היהודי המזכירה את החרמות שעשו ליהודים באירופה לפני יותר מ-66 שנה. לממשלת ישראל אסור בשום פנים ואופן להיות צד באף הסכם עתידי הכולל סעיף שיהודה ושומרון הן לא חלק ממדינת ישראל הריבונית“.

ח“כ ניסן סלומינסקי, יו“ר ועדת הכספים, גינה אף הוא את ההודעה ואמר כי ”בזמן שכל המזרח התיכון בוער ואלפי אנשים נהרגים מדי חודש, אני ממליץ לאיחוד האירופי להתעסק בבעיות האמיתיות של האזור. אנחנו מצדנו נמשיך לבנות ולפתח“.