שירות ההסדר יוארך ל-24 חודשים

ועדת פרי הגישה את טיוטת רפורמת הגיוס הכוללת עדכון למסלול שירות ההסדר: בעוד שלוש שנים יעמוד פרק זמן השירות הפעיל על 24 חודשים והמסלול ייפתח גם לשירות חרדים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 23/05/13 10:54 יד בסיון התשעג

שירות ההסדר יוארך ל-24 חודשים
יעקב פייגלין, צילום: יעקב פייגלין

ועדת פרי לשוויון בנטל הגישה היום (ה') למזכירות הממשלה את רפורמת הגיוס החדשה הכוללת תיקוני חקיקה לחוק שירות ביטחון, חוק שירות אזרחי חדש והחלטת ממשלה נלווית להשלמת החקיקה, לקראת הצבעת השרים על סעיפיה ביום ראשון הקרוב.

על פי הרפורמה, מסלול ה“הסדר“ יעודכן: משך השירות הצבאי יוארך ל-17 חודשים. בתום תקופת הביניים (יולי 2016) ולמשך 3 שנים יוארך משך השירות הפעיל בהדרגה (2-3 חודשים בכל שנה) כך שבתום 3 שנים יעמוד משך השירות במסלול זה על 24 חודשים. כמו כן החליטה הוועדה כי מסלול ישיבות ההסדר ייפתח גם לאוכלוסיה החרדית.

עוד החליטה הועדה לקצר את השירות בצה“ל ל-32 חודשיים החל מיולי 2015 ולהאריך באותו מועד את שירות הנשים בצה“ל ל-28 חודשים.

רפורמת הגיוס עליה שקדה הועדה בחודשיים האחרונים, תוך כדי בחינת כלל האיזונים הנדרשים בין ערך השירות לערך לימוד התורה, באה להחליף את חוק טל שפקע בעקבות החלטת בג"צ באוגוסט האחרון, וקובעת תהליך חברתי מדורג ומאוזן שבסופו כל אזרח ישראלי ישרת את המדינה על פי התנאים שנקבעו בחוק שירות ביטחון.

”מדובר בתיקון היסטורי לחוק שירות ביטחון, אשר קובע - כולם נושאים בנטל“, אמר השר פרי, ”אחרי יותר מחודשיים של עבודה אינטנסיבית ויסודית, אשר נעשתה מתוך תחושת שליחות אמיתית של כל אחת ואחד מששת השרים ובבחינת כלל הרגישויות החברתיות הייחודיות של החברה החרדית, ביום ראשון תתכנס הוועדה לאשר את תיקוני החקיקה הנדרשים וכולי תקווה כי נצא לדרך חדשה, אשר תשנה את המציאות כבר החל מחודש אוגוסט הקרוב“.