פורום רבנים בכירים עשוי להכריע בשאלת המועמד לתפקיד הרב הראשי

שבעה רבנים בכירים בציונות הדתית יתכנסו כדי להצביע על המועמד הנבחר מטעמם לתפקיד הרב הראשי, אשר צפוי לזכות בתמיכתה הפוליטית של "הבית היהודי"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 04/04/13 15:20 כד בניסן התשעג

בעוד המירוץ לתפקיד הרב הראשי לישראל ממשיך להתלהט, ועדת רבנים בכירה תתכנס כדי לקבל החלטה בשבועות הקרובים בדבר המועמד המומלץ על ידם לתפקיד. בין הרב חיים דרוקמן לבין יו“ר ”הבית היהודי“ נפתלי בנט קיימת הסכמה עקרונית, לפיה המפלגה תתמוך במועמד שיזכה לתמיכתם של הרבנים הבכירים במגזר.

כזכור, ארבעה רבנים מתמודדים על תפקיד הרב האשכנזי הראשי לישראל: הרב דוד סתיו, הרב אליעזר איגרא, הרב יעקב שפירא והרב דוד לאו.

הביע תמיכה ברב סתיו. הרב ליכטנשטיין (צילום: ישיבת הר עציון)

בפורום הרבנים הבכירים חברים הרב אהרן ליכטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון, הרב נחום רבינוביץ‘, ראש ישיבת ”ברכת משה“, הרב צפניה דרורי, רב העיר קריית שמונה וראש ישיבת ההסדר בעיר, הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע-חברון, הרב זלמן ברוך מלמד, רב היישוב וראש ישיבת בית אל, הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן והרב חיים דרוקמן, ראש מוסדות ”אור עציון“.

מארבעה יוצא אחד. ארבעת המתמודדים לתפקיד הרב הראשי (צילום: כנס רמלה)

עם זאת, לא בהכרח שלהחלטת פורום הרבנים תהיה השפעה על הדחת מי מהמועמדים מהמרוץ, שכן הרב דוד סתיו, למשל, זוכה כבר היום לתמיכת מספר מפלגות ובהן ”יש עתיד“ ו“ישראל ביתנו“. שניים מהרבנים החברים בפורום, הרב ליכטנשטיין והרב רבינוביץ‘, כבר הודיעו על תמיכה פומבית ברב סתיו. הרב ליאור והרב מלמד כנראה יתמכו ברב אליעזר איגרא או ברב יעקב שפירא - כך שלשון המאזניים תהיה החלטתם של הרבנים דרוקמן ואריאל.

בראיון לכיפה אמר הרב אריאל כי מבחינתו כל המועמדים לתפקיד ראויים וכי בשלב זה אין בכוונתו לתמוך במועמד ספציפי, למרות קרבתו לרב סתיו, המשמש כיו“ר ”צהר“ - ארגון אשר הרב אריאל משמש בו כנשיא.