בנט: לא אכנס לממשלה בלי יאיר לפיד

יו"ר "הבית היהודי" הסביר כי סיכם עם יו"ר "יש עתיד" על כניסה משותפת לקואליציה וכי בכוונתו "לעמוד במילתו", זאת חרף "כל הספינים והמתקפות בעניין"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 02/03/13 22:52 כ באדר התשעג

בנט: לא אכנס לממשלה בלי יאיר לפיד
מועצת ישע, צילום: מועצת ישע

נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, התייחס הערב (מוצאי שבת) לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שזה האשים אותו ואת יאיר לפיד, יו“ר ”יש עתיד“, בכך שהרכבת הממשלה מתעכבת בשל החלטתם להחרים את המפלגות החרדיות מכניסה לקואליציה.

בנט הסביר בעמוד הפייסבוק שלו כי ”בימים שלאחר הבחירות אנשי הליכוד סרבו לדבר עם הבית היהודי. החרימו אותנו. מסרו לנו שאנו לא נהיה בממשלה“. הוא ציין כי ”אנו ציפינו להיות השותף הטבעי והראשון שנכנס לממשלת נתניהו. למרות החרם נגדנו המלצנו על נתניהו לנשיא, ללא העמדת תנאים. כפי שהבטחנו בבחירות. אך המסר מהליכוד היה פשוט: בשום מחיר הציונות הדתית לא תהיה בממשלה“.

יו“ר ”הבית היהודי“ התייחס לכך שנתניהו החרים למעשה את מפלגתו ונועד, במקביל, עם מפלגות אחרות ”ואפילו עם זהבה גלאון“. לדבריו, התנהלותו של נתניהו מולו הייתה ”המשך ישיר של קמפיין החרם וההשחרה של הליכוד כנגד הציונות הדתית“, התקפות שלדבריו ”העבירו 3-4 מנדטים מהבית היהודי ליש עתיד“.

בנט התייחס לתחילתו של הקשר בינו לבין לפיד, ”אותו לא הכרתי קודם למעט סיור בשומרון לפני 3 שנים“. הוא ציין כי יחד הם ישבו על עקרונות ותוכניות ”והגענו להסכמות מהותיות על שורה של נושאים מרכזיים“. הוא הדגיש כי ”סיכמנו גם שיש עתיד לא תיכנס לממשלה בלי הבית היהודי, והבית היהודי לא תיכנס בלי יש עתיד“.

יו“ר ”הבית היהודי“ ציין כי במהלך המו“מ הקואליציוני הציע נתניהו ללפיד להכנס לקואליציה אך לפיד כיבד את החלטתם המשותפת ולא נעתר לבקשתו. ”עכשיו זה התהפך. לפתע הליכוד רוצה אותנו, ללא יש עתיד. תורנו לעמוד במילה. מילה זו מילה. אעמוד בה“, אמר בנט, ”אספוג בשמחה את כל הספינים והמתקפות בעניין. יש לי כתפיים רחבות. אעמוד במילתי“.

בליכוד הגיבו לדברי בנט וציינו כי ”הבית היהודי היתה המפלגה הראשונה שקיבלה הצעה להצטרף לממשלה בראשות נתניהו. בהמשך להבטחתה המפורשת לבוחריה לחזק את נתניהו מימין, אנו קוראים לבית היהודי לא להחרים ציבורים שלמים כדי שתוכל לקום ממשלה עם רוב למחנה הלאומי“.