הרב ליאור מתנגד לחזרתו של כצל´ה להנהגת "תקומה"

חברי מרכז "תקומה" יחליטו מחר על רשימת המפלגה לכנסת הקרובה. ח"כ אורי אריאל יכנס את חברי המרכז לדיון דחוף טרם ההצבעה, בו יציע מתווה פשרה לשיבוצו של כצל´ה למקום השני ברשימת המפלגה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/11/12 19:03 ג בכסלו התשעג

הרב ליאור מתנגד לחזרתו של כצל´ה להנהגת "תקומה"
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

בצל מבצע "עמוד ענן" ופחות משבוע אחרי גיבושה של רשימת "הבית היהודי" לכנסת, יבחרו מחר (א') חברי המרכז של "תקומה" את רשימתם לכנסת. סביב ההצבעה התפתחה סערה של ממש לאור דרישתו של ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ לשיבוצו בראש הרשימה, לאחר שחזר בו מהחלטתו לפרוש מראשות המפלגה אל המקום השביעי שלה.

לכיפה נודע כי הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע-חברון ומראשי רבני "תקומה", מתנגד נחרצות לחזרתו של כצל'ה אל מעבר למקום השביעי ברשימה. הרב ליאור מתנגד לחזרתו של כצל'ה למקום שני ולכל מקום מעבר למקום שביעי והוא אף מתנגד להסכם לפיו כצל'ה יקבל את התיק הבכיר במידה ותכנס המפלגה לקואליציה.

כמו כן, הרב ליאור הציע לחברי המרכז "לא להתפעל מלחצים ואיומי התפטרות כאלה ואחרים ולהתרחק מסגנונות כאלו". בכך מתייחס הרב ליאור לשמועות על איומים מצידו של הרב זלמן ברוך מלמד על כך שיפרוש מהנהגת המפלגה במידה ודרישתו של כצל'ה לא תתקבל.

בתוך כך, ח"כ אורי אריאל דרש ישיבה דחופה של חברי המרכז בטרם יום ההצבעה מחר. לכיפה נודע כי אריאל מתכוון להביא לאישור חברי המרכז הצעה לפיה ישובץ כצל'ה למקום השני ברשימת "תקומה" ויקבל את תפקיד התיק הבכיר. בקרב חברי המרכז קיימת התנגדות להצעה זו, אך ייתכן ובעקבות עמדתו של ח"כ אריאל, יחליטו חלקם להצביע בעד ההסדר.

בסביבתו של כצל'ה סירבו להגיב לדברים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן