הרב מצגר מעריך כי משבר המילה בגרמניה קרוב לפתרון

הרב הראשי לישראל המצוי בביקור במדינה הביע תקווה כי הפרלמנט הגרמני יחוקק חוק שיתיר להמשיך ולקיים את המצווה. בתוך כך, לראשונה הוגשה תלונה נגד מוהל המכהן כרב עיר בגרמניה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 22/08/12 08:34 ד באלול התשעב

הרב מצגר מעריך כי משבר המילה בגרמניה קרוב לפתרון
א.ב-cc-by, צילום: א.ב-cc-by

לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה הוגשה בגרמניה תלונה נגד רב העיר הוף, עיר קטנה במדינה, בגין קיום מצוות מילה. התלונה נגד הרב דויד גולדברג מבוססת על פסיקת בית המשפט הגרמני אשר קבע לאחרונה כי מילת ילדים איננה חוקית ומהווה פגיעה בגוף.

נגד הרב גולדברג הוגשה תלונה על ידי רופא גרמני, שטען כי הרב גולדברג "פגע גופנית" בילד שעבר ברית מילה על ידו. התביעה עדיין לא החליטה אם לפתוח בהליכים פליליים. הרב גולדברג טוען כי טרם קיבל את התלונה, אך שמע על כך מאמצעי התקשורת המקומיים במדינה. הוא מוהל מוסמך, שנולד בישראל ומכהן בתפקיד רב העיר הוף מאז שנת 1997. עד כה קיים למעלה מ-3,000 טקסי מילה.

הרב יונה מצגר, הרב הראשי לישראל הנמצא כעת בביקור בגרמניה באותו נושא, הביע ביטחון שהפרלמנט הגרמני יחוקק חוק המתיר להוסיף ולקיים את מצוות המילה. בראיון שקיים הבוקר עם "קול ישראל" ציין כי בשיחותיו בברלין התרשם שהמערכת הפוליטית תמימת-דעים בדבר הצורך לפתור את הסוגיה בהקדם.

"אני מתקשה להאמין שמערכת המשפט בגרמניה תעמיד לדין את המוהל דוד גולדברג בעקבות התלונה", העריך הרב מצגר, שהוסיף כי "קביעת בית המשפט לפיה ברית המילה היא פגיעה בשלמותו הגופנית של התינוק נובעת מתמימותו של השופט, ולא ממניעים אנטישמיים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן