הרב זייני: להוציא תלמידים מבתי ספר שילמדו את תוכנית התנ"ך החדשה

ראש ישיבת "אור וישועה" יוצא למתקפה על תוכנית התנ"ך החדשה, אותה הוא מגדיר "ריכוז כפירתי". הזהיר את יו"ר החמ"ד: "תפטר את חסרי האמונה הפועלים לצדך, אחרת נצא למאבק נגד החמ"ד"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 16/07/12 09:34 כו בתמוז התשעב

הרב זייני: להוציא תלמידים מבתי ספר שילמדו את תוכנית התנ"ך החדשה
אריה, ויקפדיה -cc-by-sa, צילום: אריה, ויקפדיה -cc-by-sa

הרב אליהו זייני, ראש ישיבת "אור וישועה" בחיפה ורב הטכניון, שיגר מכתב חריף ליו"ר החמ"ד אברהם ליפשיץ, בו הוא מזהיר אותו כי אם ימשיך לקדם את תוכנית התנ"ך החדשה - הרי שלא תהיה ברירה אלא "להכריז מלחמה על החמ"ד".

הרב זייני מתאר את תוכנית התנ"ך החדשה ככזו הכוללת "טקסטים מתועבים... אנציקלופדיה זוועתית של ריכוז כפירתי שלא נשמע מעולם כמוהו מצד אנשים המתיימרים להיות מאמינים". הוא התייחס לתכנים שהועלו לאתר המפמ"ר לתנ"ך וציין כי "אני שומע שהורדו טקסטים אלה מהאתר של משרד החינוך, אבל לא יוכל להיות ספק לאיש: מי שפרסם פעם אחת כבר חומר כזה, פסל את עצמו מלהיות איש חינוך בצביור המאמין בה', ואף אם עתה יוריד הכל מן האתר, יישאר פסול לחלוטין למלא תפקיד חינוכי, ואף למניין נוכל לספור אותו רק אם נסמוך על הפוסקים הקובעים שניתן לצרף רשעים למניין".

"אני רוצה לקוות שאינך שותף לתועבות אלה", כותב הרב זייני, "הרהורים רבים מתרוצצים כעת במוחי, משום שמתברר שכפית על כל מורי החמ"ד במדינת ישראל להשתתף בכנס ב'מכללת הרצוג' המפורסמת בדעותיה הפסולות לעתים, ובזה אתה נותן לכולנו תחושה שיש לך אג'נדה חדשה הפסולה לחלוטין בעיני רבים מאוד מהציבור הציוני דתי, ואני ביניהם".

ראש ישיבת "אור וישועה" הזהיר את ליפשיץ כי "לא נשארת ברירה אחרת מפיטורי כל חסרי האמונה הפועלים לצדך, כי עם תכניות כאלה לא נוכל להשאיר ילדינו בחמ"ד. וכבר הודעתי בציבור שאם הורה שומע על השמעת דעות כאלה בבית ספרו של אחד מילדיו, עליו להוציא אותו מיד משם".

לדבריו, "אם העובדים לצדך יעמדו על שלהם, הם יביאו אותנו למה שאנו סולדים ממנו יותר מכל: למאבק חסר כל פשרות נגד החמ"ד, שאם חס וחלילה יפתח, יהיה הרי אסון לאומי-רוחני כפי שלא נראה מזמן".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן