השרים אישרו: הישיבות הציוניות יופרדו חוקית מהישיבות החרדיות

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק המסדירה את מעמדן של ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות הציוניות, כך שתלמידיהן לא ייפגעו מביטולו של "חוק טל"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 15/07/12 12:58 כה בתמוז התשעב

השרים אישרו: הישיבות הציוניות יופרדו חוקית מהישיבות החרדיות
יעקב פייגלין, צילום: יעקב פייגלין

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (א') את הצעת החוק של חברי הכנסת זבולון אורלב, אורי אורבך ויריב לוין, המסדירה את מעמדן של ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות הציוניות, כך שתלמידיהן לא יהיו במעמד "תורתו אומנותו" טרם הגיוס וכך יוכלו להמשיך לפעול כרגיל, למרות ביטול "חוק טל".

יו"ר הוועדה, השר יעקב נאמן הציע לתמוך בהצעה בתנאי שתוצמד להצעה ממשלתית כוללת שתובא להצבעה כתחליף ל"חוק טל". זאת בניגוד לעמדת נציג משרד המשפטים שביקש מהשרים לשים לב כי ההצעה מאפשרת פטור של עד 40% מסך התלמידים בכל ישיבה ציונית גבוהה.

יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, עדכן את השרים כי שוחח בנושא עם ראש הממשלה ועם השר יעלון ועמדתם זהה לשלו. "יש תמימות דעים בנושא. יש כאן בעיה טכנית וצריך לנתק אחת ולתמיד בין תלמידי הישיבות הציוניות לבין מי שאינם כאלה. מקרב הישיבות הציוניות והמכינות הקדם-צבאיות יש אחוזי גיוס וקצונה גבוהים מאד, ולכן יש להסדיר את הנושא לאלתר".

ח"כ אורלב, מגיש ההצעה, אמר היום כי "הישיבות הגבוהות אינן יכולות להיות "בנות ערובה" בגלל הסכסוך שקיים בין המדינה לחרדים. אם לא יהיה חוק חליפי לחוק טל הם עלולים להיסגר ויאלצו לגייס אותם. הצעת החוק שיזמתי תפריד בין הישיבות המשרתות בצה"ל לאלה הלא משרתות אלא משמטות. אצלנו זה זכות להתגייס ולשרת בצה"ל ואין אנו רוצים שבגלל סכסוך פוליטי שתלמידי הישיבות שלנו ייפגעו".

ההצעה אושרה ברוב קולות, אך קידומה הותנה בהסכמת הממשלה. שרי ש"ס נהרי ומרגי הצביעו נגד ההצעה.