"תושבי בית אל הכו אותנו מכות רצח, אנחנו לא נקטנו באלימות"

כך אומר לכיפה דניאל גלעד, מפעילי הימין שהפגינו נגד הסכם הפשרה בגבעת האולפנה. "הבענו מחאה פאסיבית נגד ההסכם, הרי הרב מלמד היה זה שקרא לנו למסור את הנפש נגד הפינוי", הוא אומר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/06/12 16:06 ז בתמוז התשעב

"תושבי בית אל הכו אותנו מכות רצח, אנחנו לא נקטנו באלימות"
תושבי גבעת האולפנה, צילום: תושבי גבעת האולפנה

"כל מה שרצינו זה להביע מחאה פאסיבית נגד הסכם הפינוי. להבדיל מאחרים, אנחנו דווקא כן זכרנו את קריאתו של הרב זלמן מלמד - שאמר לנו למסור את הנפש נגד פינוי גבעת האולפנה" - כך אומר היום דניאל גלעד (22), מפעילי הימין שהפגינו השבוע נגד פינוי שכונת גבעת האולפנה בבית אל, שטוען בשיחה עם כיפה כי מתיישבי בית אל התנהגו באלימות קיצונית נגד פעילי הימין שביקשו למחות נגד הפינוי.

גלעד מספר כי אמש, לאחר השלמת הפינוי של גבעת האולפנה, הגיעו מספר פעילי ימין ונכנסו לאחד הבתים שפונו מרצון. "20-30 'ערסים', שהוזנקו למקום, הוציאו אותנו באלימות החוצה, למעט זוג אחד שהצליח להישאר באחד החדרים שממש הכו באלימות. הורידו לאישה את כיסוי הראש וגררו אותה בעוצמה החוצה", מתאר גלעד.

"הלילה נכנסו מספר פעילים לדירה ששימשה כבית מדרש בזמן מאהל המחאה", מתאר גלעד, "לנו במקום ובבוקר הגיעו פקחים שהזמינו את הביטחון. הרבש"ץ הגיע למקום יחד עם יואל צור וביקשו מאיתנו לצאת החוצה. חלק יצאו וחלק נשארו והם הבינו שלא נצא בקלות ועל כן התחילו לפעול נגדנו באלימות".

גלעד מתאר אלימות יוצאת דופן שהופגנה כלפי פעילי הימין שנכחו במקום. "אחד התושבים הגיע עם בזנ"ט והכה בנו עם ברזלים. אחרים קיללו והכו בנו באלימות בכלים שונים, יחד עם כוחות ביטחון", הוא מתאר, ומציין כי שלושה פעילים נפגעו ופעיל נוסף פונה לקבלת טיפול רפואי בעקבות האירוע. "קרעו לנו שם את הצורה. לקחו לנו את חפצינו האישיים, כולל מצלמות וידאו שהחזקנו ברשותנו - והם לא הסכימו להחזיר את הציוד, אלא אם כן נתחייב שלא נחזור".

פעילי הימין מכחישים את הפגיעה ביואל צור, עליה דיווחו מתיישבי בית אל מוקדם יותר היום. "אני לא יודע ממה יואל צור נפצע, אבל הוא לא נפצע מאיתנו", מתחייב גלעד, שמבהיר כי "לא השתמשנו באלימות כלפי אף אחד. כל מה שרצינו הוא להביע מחאה והבענו אותה באופן פאסיבי".

יודגש כי בתגובה לכיפה הכחישו תושבי גבעת האולפנה כל צעד אלים כלפי פעילי הימין. מוקדם יותר טענו התושבים כי "קבוצת העבריינים מונהגת על ידי פרובקטורים שתולים של השב"כ, כדמותו וצלמו של אבישי רביב מימי ממשלת אוסלו".