בן ארי ואלדד: הרב מלמד מכר את ערכי ההתיישבות תמורת נדל"ן

חברי הכנסת מיכאל בן ארי ואריה אלדד מ"האיחוד הלאומי", תוקפים בחריפות את ההסכם לפינוי מרצון של שכונת גבעת האולפנה. "סללתם את דרכו של נתניהו להקמת מדינה פלסטינית", טענו השניים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/06/12 10:09 ל בסיון התשעב

בן ארי ואלדד: הרב מלמד מכר את ערכי ההתיישבות תמורת נדל"ן
אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa, צילום: אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa

ח"כ אריה אלדד ומיכאל בן ארי תוקפים היום (ד') בחריפות את הרב זלמן ברוך מלמד ואת תושבי שכונת גבעת האולפנה בבית אל, על החלטתם מאמש לאישור ההסכם לפינוי מרצון של גבעת האולפנה, תמורת בנייה של 300 יחידות דיור בבית אל.

"מי שהגיע להסכם על פינוי מרצון העביר מסר שגם את הערכים של ארזי ההתיישבות ניתן לקנות תמורת נדל"ן", טענו הח"כים, שציינו כי "מי שעושה כך סולל את דרכו של נתניהו לקצץ בהתיישבות ולהקים מדינה פלשתינאית על פי חזונו".

לטענתם, "כל רעיון האיוולת של ״ניסור״ הבתים נועד רק לחסוך מהליכוד את תמונות ההרס שהפכו להיות דרכו, מתוך חשש שמראות כאלו יפעלו נגדם ביום הבוחר. את הכסף שנתניהו מוכן לבזבז על ״ניסור״ מיותר מוטב לו להעביר לשכבות המצוקה, לנכים ולחיילים המשוחררים".

כפי שדווח בכיפה, על פי ההסכם שנחתם אמש תתאפשר בנייה של מאות יחידות דיור ביישוב, בלוח זמנים מוגדר ומוסכם, ובפיקוח ועדת השרים לענייני התיישבות. כמו כן, על פי הפשרה, הבתים ינוסרו ויועתקו - ולא ייהרסו. הרב מלמד הורה ל-33 המשפחות, תושבי השכונה, לעזוב את הבתים מרצון.

כמו כן, המתיישבים קיבלו התחייבות משפטית כי פרקליטות המדינה תתנהל אחרת בעתירות שיוגשו נגד ישובים אחרים ביהודה ושומרון, הנמצאים בסטטוס משפטי דומה לזה של שכונת האולפנה.