סערה בטבריה: מדוע נסגר סניף "בני עקיבא"?

העייריה טוענת כי ונדליזם ואף אירוע חריג בו קיים חשד להטרדה מינית - הביאו אותה לסגור את סניף בני עקיבא המקומי. בתנועה זועמים: איך סוגרים סניף ללא הידברות ומבלי למצוא אלטרנטיבה?

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/05/12 17:47 ח בסיון התשעב

סערה בטבריה: מדוע נסגר סניף "בני עקיבא"?
יחצ, צילום: יחצ

עיריית טבריה החליטה במפתיע לסגור את סניף "בני עקיבא" בעיר, זאת לאחר שבועות ארוכים של משא ומתן עיקש בין הנהלת התנועה לבין העירייה - שפוצץ בסופו של דבר אל מול עיני החניכים.

עשרות חניכי הסניף, בו חברים בסך הכל 200 חברים, הגיעו בשבת האחרונה לשעריו של הסניף ומצאו אותו נעול בשלשלאות ברזל. את פעולות השבת קיימו החניכים בגנים ציבוריים, להפתעת הקומונרית, שלא עודכנה על המהלך ולו בדקה ה-90.

מזכ"ל "בני עקיבא", דני הירשברג, זעם על החלטת העירייה ואמר כי היא "פעלה באופן חד צדדי" והתעלמה מכך שמדובר במבנה שנבנה על ידי 'מפעל הפיס' עבור תנועת 'בני עקיבא', מתוך הקצאת מבנים שהיו לתנועה, לאחר שנים של פעילות ניבנה בית בסמוך לסניף".

הירשברג אף ציין כי "עד לרגע זה לא הוצעה חלופה ריאלית מצד העירייה. בימים אלו בהם האלימות משתוללת ברחוב, נחיצותה של תנועת הנוער בעבודה עם הנוער בטבריה, ברורה לכולנו מלבד להנהגת העירייה, שלא מוצאת לנכון להידבר עמנו ולסייע בטיפול בנוער".

מנגד, בעיריית טבריה מסרו לכיפה כי "במשך חודשים רבים הגיעו לעיריית טבריה תלונות מתושבים המתגוררים בסמוך לסניף בני עקיבא המדובר. לטענתם חניכי בני עקיבא מפרים את שלוותם ובהתנהגותם הברוטאלית הפכו למטרד בלתי נסבל. ראש עיריית טבריה, זוהר עובד, זימן ללשכתו לפני מספר חודשים את ראשי הנהגת תנועת 'בני עקיבא' בישראל במטרה להביא לפתרון הבעיה. בישיבה המדוברת הוצעו לאנשי התנועה מספר אלטרנטיבות למבנים חלופיים. לאחר שראשי התנועה סירבו לקבל את ההצעות, הוחלט בכפוף להבטחתם, כי הורי החניכים יעשו תורנות בסניף על מנת לשמור על הסדר, אך ההורים לא פקדו את הסניף והמצב המשיך להיות קשה".

בעיריית טבריה אף ציינו כי מנהל המחוז הבטיח להציב מאבטח בשכר מטעם התנועה, כתנאי להמשך פעילות הסניף המקומי. "גם בהתחייבות זו לא עמדה התנועה והוונדליזם של חניכים בסניף הלך והתעצם", טוענים בעירייה.

"הקש ששבר את גב הגמל היה אירוע של מעשה מגונה לכאורה, כשחניך מהסניף השיל מכנסיו מעליו וחשף בפני העוברים ושבים את איבר מינו", אמרו בעירייה לכיפה - דיווח שלא הוכחש על ידי "בני עקיבא", שטענה מנגד כי מדובר ב"נער רחוב" ולא בחניך המהווה חלק בלתי נפרד מפעילות הסניף.

"עיריית טבריה קידמה, מקדמת ותקדם כל העת את פעילות הנוער בעיר, אך יחד עם זאת לא תסבול התנהגות בלתי הולמת מחד ופגיעה בתושביה מאידך. קברניטי העירייה חתרו במשך חודשים ארוכים לשיח, להידברות ולמציאת פתרונות וחלופות למיקום הסניף, אך נענו בכל פעם בשלילה. גם בימים אלו שוקדת העירייה על שיפוץ מבנה שהוצע כחלופה לפעילות התנועה", נמסר לכיפה.