כאלף רבנים השתתפו במפגן עוצמה של הציונות הדתית

הרבנים, מפלגים שונים של המגזר, התכנסו בירושלים לרגל יום חגה של העיר כדי להדגיש את אחדות המחנה. הרב דרוקמן: אנחנו מאוחדים, התורה אותה תורה

חדשות כיפה אורי פולק 18/05/12 11:27 כו באייר התשעב

כאלף רבנים השתתפו במפגן עוצמה של הציונות הדתית
שלומי שלמוני, צילום: שלומי שלמוני

כאלף מרבני הציונות הדתית התכנסו אתמול (ה') בירושלים לרגל יום חגה של העיר, בכינוס ראשון מסוגו - במטרה לאחד את הזרמים השונים והפלגים השונים בציונות הדתית.

הרב חיים דרוקמן, דיבר בכנס על ההזדמנות שבאיחוד הרבנים ואמר כי "רבני הציונות הדתית מאוחדים! הם מאוחדים בתפיסת התורה השלימה שכוללת בין אדם לחברו, לעצמו, לארצו ולמדינתו - זו תורה אחת שלימה. למרות שיש דברים שיש חילוקי דעות, אבל התורה היא אותה תורה".

(צילום: שלומי שלמוני)

לדבריו, "היחס לעם ישראל כולו, הוא 'בנים אתם להשם אלוקיכם' אנחנו שותפים עם כולם, לא מתנתקים מאף אחד ואין כמו יום ירושלים כעיר שחוברה לה יחדיו, שהחברים הם באמת חברים". עוד הביע הרב דרוקמן את כאבו גדול לסוגיית מגרון ושכונת האולפנה בבית אל וקרא לראשי המדינה לפעול לשחרור פולארד.

הרב שמואל אליהו הדגיש בדבריו שאמנם כינוס הרבנים הזה אינו פוליטי, אך עצם קיומו של הכינוס משגר קריאה ברורה לכלל הנציגים הפוליטיים "להיות יחד, להיות כאיש אחד".

(צילום: שלומי שלמוני)

"רבים שואלים למטרת הכינוס, ואולי אפילו חוששים ממנו בבחינת 'יחי הטשטוש המאחד'", אמר הרב יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב, שציין כי "המטרה היא כמו שאמר הרב דרוקמן, עצם הכינוס, הוא המטרה, האחדות". הרב שפירא אף הפנה קריאה לחזק את מעמד הרבנות הראשית ואמר כי "ככל שאנחנו רוצים לרומם את ארץ ישראל, חשוב לחזק את הרבנות הראשית ולא להחליש אותה ושכולנו נעמוד כאיש אחד בלב אחד".