הרב לבנון: במקום לשבח את אייזנר, מגנים אותו

הרב האזורי לשומרון יוצא להגנת הסמח"ט שתועד מכה מפגין עם נשקו האישי: "יש כאן הגנה עצמית ברורה". הרב דרוקמן: "צריך לדון אותו לפי התמונה המלאה"

חדשות כיפה אורי פולק 16/04/12 13:15 כד בניסן התשעב

הרב לבנון: במקום לשבח את אייזנר, מגנים אותו
ישיבת אלון מורה, צילום: ישיבת אלון מורה

הרב אליקים לבנון יוצא היום (ב') להגנת סא"ל שלום אייזנר, זאת בשל הסרטון שהופץ ברשתות החברתיות בו נראה אייזנר מכה באמצעות נשקו בפניו של מפגין.

הרב האזורי לשומרון אמר כי "לו היה מדובר במתנחל שהיה מרים יד על סמח"ט, כולם היו דורשים שהתגובה תהיה קטלנית והרסנית - ושואלים 'למה לא ירית לו בברך?'. אבל כאן, במקום לשבח את הקצין שהוכה - מגנים אותו. אין לך עיוות גדול מזה".

עוד מתח הרב לבנון ביקורת על הרמטכ"ל ומפקד פיקוד המרכז, על השעיית אייזנר מתפקידו. "איך ייתכן שלוקחים קצין מסור שנותן את נפשו ומשעים אותו מבלי לדעת את כל הפרטים? הרי אותו מפגין שבר שתי מאצבעותיו של הקצין. יש כאן הגנה עצמית ברורה. זה נורא שבמקום לגבות את הקצין, ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל ואלוף הפיקוד בחרו להשמיץ את הסמח"ט המובחר", אמר הרב לבנון.

גם חתן פרס ישראל, הרב חיים דרוקמן, גינה את ההתקפה על סא"ל אייזנר, תלמידו לשעבר, וטען כי "הוא לא נמצא בצבא כי חיפש איזו קריירה או כי הוא זקוק לפרנסה. אלא הלך לשם מתוך ידיעה כדי למסור את נפשו למען ביטחון ישראל ועם ישראל. אנחנו בקשר, גם אם לא יום-יומי, ואני אוהב אותו".

בראיון ל-Ynet אמר הרב דרוקמן כי "ודאי לא נעים לראות תמונה כזו ואני מצטער מכל הלב, אבל אלה רק כמה שניות שלא מציגות את המקרה האמיתי בשלמותו. זה לא אדם עם תיאבון לתת מכות, אין לו תאווה לזה. הוא כנראה היה נתון במצב חריג שכתוצאה ממנו זה מה שהתרחש".

הוא ציין כי הוא "לא מתערב אלא סומך על צה"ל ובטוח שהוא יחקור את העניין כמו שצריך. לדון אדם אפשר רק כשרואים את המכלול, את התמונה כולה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן