הרב לאו לרמטכ"ל: אל תדיח את סא"ל אייזנר

הרב בני לאו טוען כי על אף שסמח"ט הבקעה שגה כשהכה מפגין בפניו, הרי שהוא "צריך לקבל הערה אך מוכרח להישאר בתפקיד". לטענתו "מדובר על קצין ערכי, מהטובים שגדלו במחנה הדתי לאומי"

חדשות כיפה אורי פולק 16/04/12 09:53 כד בניסן התשעב

הרב לאו לרמטכ"ל: אל תדיח את סא"ל אייזנר
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

הרב בני לאו, ראש בית המדרש החברתי, קורא לרמטכ"ל רא"ל בני גנץ שלא להדיח מתפקידו את סגן מפקד חטיבת הבקעה, סא"ל שלום אייזנר, לאחר שהושעה מתפקידו בשל הפצת סרטון ברשתות החברתיות, בו הוא מתועד מכה מפגין באמצעות נשקו האישי.

הרב לאו טוען כי "ברור שמדובר על קצין ערכי, מהטובים והמאוזנים שגדלו במחנה הדתי לאומי. ברור שהוא כשל באותם שניות, כפי שהוא עצמו אומר". הוא מבקר את התנהלות המחנות בציבור הישראלי אשר "מיד מתפצלים בין תמיכה מימין לבין גינויים משמאל, כאילו אין שום מקום לדיון רציני בתוכנו".

לטענת הרב לאו, סא"ל אייזנר "צריך לקבל הערה אך מוכרח להישאר בתפקיד. סל הערכים שהוא מביא איתו לתפקיד כולל ביקורת עצמית ועבודה על המידות. גם הכישלונות הם חלק מהעבודה הזו". הוא מדגיש כי "החרטה של סא"ל אייזנר מאפשרת לו לחזור ולהתמודד בחזית המסובכת הזו ולהוביל את עצמו ואת פקודיו לגובה המוסרי הראוי של הצבא הישראלי".

הרב לאו מתאר כיצד במהלך פעילות מבצעית לה היה שותף לפני מספר שנים, סמוך ליריחו, התגודדה קבוצת נשים ליד המבוקש והתנפלה על כוח צה"ל. "אתה מחונך לא לפגוע בנשים ולא להרים יד אך בשלב מסוים האוויר רותח והאווירה מתלהטת ואתה חש איום של ממש על חייך. אז פורץ מתוכך יצר ההישרדות החייתי ואתה תוקף, כנגד כל הערכים עליהם גדלת", מתאר הרב לאו.

"בכל אחד מאיתנו יש צד אדם וצד חייתי. בכל מאודינו אנו רוצים להגביר את האדם על החיה. וכשכשלנו - יש תיקון. החרטה היא פעולת התיקון של האדם", הוא מסכם.