"תורת המלך" מגיע למבחן בג"ץ

התנועות הרפורמיות עתרו לבג"ץ בדרישה להעמיד לדין את מחברי הספר, בטענה כי מדובר בספר הסתה נגד פלסטינים. כמו כן דרשו העותרים להעמיד לדין את הרב ליאור שתמך בספר

חדשות כיפה אורי פולק 02/04/12 14:58 י בניסן התשעב

"תורת המלך" מגיע למבחן בג"ץ
מתוך וידאו- הקול היהודי, צילום: מתוך וידאו- הקול היהודי

תנועות רפורמיות עתרו לבג"ץ נגד מחברי הספר "תורת המלך", הרב יצחק שפירא והרב יוסי אליצור מהיישוב יצהר, בטענה כי מדובר בספר הסתה נגד פלסטינים.

בעתירה שהוגשה היום (ב') לבג"ץ דרשו התנועות להעמיד לדין את מחברי הספר הפוסק מתי ניתן להרוג גויים בעת שלום ובעת מלחמה ואת כותבי ה"הסכמות", ולמנוע את הפצתו. כמו כן דרשו להעמיד לדין משמעתי את הרב דב ליאור, רבה של קריית-ארבע חברון, שתמך בספר.

בעתירה לבג"ץ טענו התנועות כי "יש לספק הסברים מדוע לא יעמידו לדין את הרב דב לאור, רב המכהן כרב היישובים חברון וקריית רבע ומקבל משכורת ציבורית מהמדינה,שהסכים לספר ולמעשה נתן לו תמיכה פומבית על מנת לקדם את קבלתו על ידי מאמינים".

בנוסף דרשו העותרים הוצאת צו שימנע את שחרורם של ספרי תורת המלך הנמצאים עדיין בבית משפט השלום בראשון לציון.

בעתירה נכתב כי "בימים בהם הסכסוך הפלסטיני ישראלי גואה ומשפיע על חיי היומיום של כל תושבי ישראל, מוצאים לנכון גורמים שונים ובהם למרבה הצער מנהיגי ציבור ורבנים, לפרסם דברי הסתה כנגד ערבים ונותנים גושפנקא לאלימות נגדם ואף הריגתם". כמו כן נטען כי "הדבר חמור ביותר כאשר מדובר במנהיגים דתיים המשתמשים באצטלה זו כדי לחסות בצילה כאשר הם מסיתים לגזענות".

כזכור, הספר "תורת המלך" עוררה סערה ציבורית ומשפטית. בספר נכתב בין היתר כי "כאשר אנו ניגשים לגוי שעובר על שבע מצוות והורגים אותו מתוך אכפתיות מקיום שבע המצוות - אין שום איסור בדבר". עוד נכתב כי "בכל מקום שבו נוכחותו של גוי מסכנת חיי ישראל מותר להורגו, גם אם מדובר בחסיד אומות העולם והוא לא אשם בכלל במצב שנוצר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן