הרב טרופר: מנסים לזרוע מחלוקת מיותרת סביב הפריימריז

יו"ר ועדת המפקד, הרב דניאל טרופר, טוען כי ההחלטות הנוגעות לפריימריז במפלגה התקבלו בתמימות דעים בין חלקיה השונים של המפלגה. "גורמים שונים מנסים לגרום לפילוג ולזרוע מחלוקת", הוא אומר

חדשות כיפה אורי פולק 19/03/12 13:32 כה באדר התשעב

הרב טרופר: מנסים לזרוע מחלוקת מיותרת סביב הפריימריז
יחצ, צילום: יחצ

יו"ר ועדת המפקד, הרב דניאל טרופר, טוען היום (ב') כי החלטות ועדת המפקד בנוגע לעריכתו של הפריימריז למפלגת "הבית היהודי - מפד"ל", התקבלו על ידי מומחים תוך קונצנזוס מלא בין חלקיה השונים של המפלגה. הוא מאשים גורמים בועדת המפקד כמי שמבקשים "לזרוע מחלוקת מיותרת" ב'בית היהודי'.

"ועדת המפקד והבחירות של המפד"ל נפגשה אתמול והגיעה להסכמה פה אחד על מספר החלטות אשר מאפשרות פתיחת ההתפקדות של הציונות הדתית תוך חודש", סיכם טרופר, שציין כי "גורמים המנסים לזרוע מחלוקת ולגרום לפילוג מפיצים שמועות לא מהימנות לגבי החלטות הועדה".

בכך הוא מתייחס לדיווח שפורסם בכיפה בהתבסס על עמדתם של מספר חברים בועדת המפקד, שמחו אמש על התנהלות הועדה הפנימית של המפד"ל, שדחתה מספר הצעות שסוכמו על ידי ועדת המפקד המשותפת. כפי שדווח בכיפה, גורם בוועדה טען במהלך הדיון: "בשביל מה קיימנו דיונים במשך חודשים ארוכים, ובמהלכם קיבלנו החלטות משותפות, אם בסופו של דבר באים אנשים אחרים, מחוץ למערכת, ומחליטים את ההפך הגמור?". בתוך כך עלו טענות קשות נוספות על התנהלות הועדה הפנימית של המפד"ל, אליהן הצטרפו גם השר דניאל הרשקוביץ וח"כ אורי אורבך, שהשתתפו בדיון ועדת המפקד והזהירו מפני פילוג מיותר.

בהתייחס לדברים הדגיש היום טרופר כי "ההחלטות התקבלו אחרי התייעצויות עם מומחים בתחום לגבי שיטות הגונות לעריכת הפריימריס ולכן היה קונצנזוס מלא בין החברים, ואין ספק שההחלטות התקבלו על ידי כל הצדדים".

ח"כ זבולון אורלב ביקש לברך על המלצות ועדת המפקד וטען כי הן "מאשרות את עקרונות המלצות מוסדות המפד"ל". לדבריו, "בכך נסללה הדרך לאישור ההמלצות בועידת המפד"ל שתתכנס ביום חמישי הבא. עם אישור הוועידה צפוי שהמפקד יחל מיד לאחר פסח".