סטודנטים דתיים לטכניון: אפשרו לנו לקרוא את המגילה

לטענת הסטודנטים, הנהלת המוסד סירבה לדחות שיעור שנקבע לשעות הערב, זמן קריאת המגילה. ח"כ בן ארי פנה בעניין לשר החינוך: "לא ייתכן כי במדינה יהודית לא יאפשרו לקרוא את מגילת פורים"

חדשות כיפה אורי פולק 07/03/12 13:19 יג באדר התשעב

סטודנטים דתיים לטכניון: אפשרו לנו לקרוא את המגילה
RonAlmog-cc-by, צילום: RonAlmog-cc-by

סטודנטים דתיים בטכניון זועמים על הנהלת המוסד, זאת בשל סירובה לדחות שיעור שנקבע לשעות הערב (ד'), זמן קריאת המגילה. לטענת הסטודנטים, שעירבו בנושא את ח"כ מיכאל בן ארי, הנהלת בית הספר טוענת כי מדובר במוסד חילוני שאינו מחויב לאירועים דתיים.

יצחק קרוייזר, אחד הסטודנטים, סיפר לכיפה כי הוא וחבריו פנו במהלך השבוע האחרון לגורמים שונים אך ללא הועיל. בפגישה שנערכה בין הקבוצה לסגן מנהל בית הספר להנדסאים, הסביר האחרון כי הוא אינו רואה שום סיבה לדחות את השיעור.

הסטודנטים העירו, מנגד, כי הם לומדים במדינה יהודית שמחויבת לאפשר לסטודנטים לקיים את מצוות היהדות. אחד מהם העיר כי גם במקרה בו מתקיימים חגים של מוסלמים מתחשבת הנהלת הטכניון בעובדה זו. "אפילו בזמן הסילבסטר התחשבה ההנהלה בתלמידים, ולא ברור לי מדוע הם בחרו לקפח דווקא את פורים", הוא תוהה.

ח"כ מיכאל בן ארי פנה היום במכתב לשר החינוך, גדעון סער, בו טען כי "לא ייתכן כי במדינה יהודית לא יאפשרו לקרוא את מגילת פורים. אם היה מדובר במוסד בחוץ לארץ הייתה קמה זעקה, ודווקא כאן בארץ ישראל אני חרד לשמוע על חוסר התחשבות משווע של מוסד כמו הטכניון".

טרם התקבלה תגובה הטכניון לדברים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן