אורלב: "אחדות? האיחוד הלאומי הוא שגרם לפילוג"

יו"ר המפד"ל התייחס בביטול לקריאות חברי הכנסת מ"האיחוד הלאומי" לריצה משותפת לבחירות וקרא להם להשתתף במפקד הבית היהודי ו"לבחור הנהגה מאוחדת בדרך דמוקרטית"

חדשות כיפה אורי פולק 16/02/12 14:24 כג בשבט התשעב

אורלב: "אחדות? האיחוד הלאומי הוא שגרם לפילוג"
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

ח"כ זבולון אורלב, יו"ר המפד"ל, מתייחס היום (ה') לקריאתם של חברי הכנסת אורי אריאל ויעקב (כצל'ה) כ"ץ, לריצה ברשימה משותפת בין "האיחוד הלאומי" לבין "הבית היהודי" לקראת מערכת הבחירות הבאה.

בתגובה לכיפה טוען אורלב כי "לצערי, האיחוד הלאומי הוא שגרם לפילוג ברגע האחרון לפני הבחירות לכנסת הנוכחית ולהפר בכך התחייבות והסכם חתום". לטענת אורלב, "המפקד והפריימריז הפתוחים לבחירת יו"ר וחברי הכנסת, מהווים הזדמנות מצויינת לקרוא ל'איחוד הלאומי' להשתתף במפקד ובפריימריז ולבחור הנהגה מאוחדת בדרך הדמוקרטית ביותר".

בתגובה לדברי אורלב, חזר ח"כ אריאל על קריאתו לריצה משותפת, חרף ההחלטות שהתקבלו בעבר. "אני חוזר במשנה תוקף על קריאתנו לריצה משותפת כפי שהיה בכנסת הקודמת, אז קיבלנו 9 מנדטים לעומת 7 כיום. הצעת ידידי ח"כ אורלב הינה בריחה מרצון הציבור לאחדות ולהקמת רשימה אחת גדולהו משפיעה". ח"כ אריאל ציין כי הוא "בטוח שנרוץ ביחד, אבל יהיה נכון לעשות זאת שעה אחת קודם".

כפי שדווח בכיפה, חברי הכנסת יעקב (כצל'ה) כ"ץ ואורי אריאל שיגרו מכתב לפעילי מפלגת "האיחוד הלאומי", בבקשה כי יפנו לחברי הכנסת של סיעת "הבית היהודי", בקריאה לריצה משותפת במערכת הבחירות הבאה לכנסת, ברשימה משותפת של "האיחוד הלאומי - הבית היהודי".

חברי הכנסת טוענים במכתבם כי על אף ההתארגנות והבחירות הפנימיות שכבר התקיימו במפלגת העבודה, הליכוד ואפילו מר"צ, דווקא מפלגות הבית של הציונות הדתית מגלות שאננות. "ניסיונותינו להגיע להסכמה אודות העקרונות לריצה משותפת בפתק אחד, אינן זוכות להתייחסות רצינית, ומאידך, ההערכות הפנימית בתוך 'הבית היהודי' מתקדמת בעצלתיים", טוענים חברי הכנסת, שקרא לגיבושו של הסכם מסגרת אשר "ייעל את הפעילות ויחבר את הכוחות לטיפול מהותי בבעיות האקוטיות של הציונות הדתית הלאומית ובכללם המאבק על ההתיישבות, מציאת פתרון לעלויות הגבוהות של תשלומי שכר הלימוד ועיסוק בנושאים נוספים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן