מסתמן: הרב מיכה הלוי ימונה לרב הראשי לפתח תקווה

סיעת המפד"ל בפתח תקווה הסכימה על מינויו של רב ראשי לעיר, מהזרם החרדי-לאומי, שלוש שנים לאחר פטירתו של רב העיר הקודם, הרב ברוך שמעון סלומון ז"ל

חדשות כיפה אורי פולק 15/01/12 09:36 כ בטבת התשעב

מסתמן: הרב מיכה הלוי ימונה לרב הראשי לפתח תקווה
באדיבות מדרשת אביב, צילום: באדיבות מדרשת אביב

סיעת המפד"ל בפתח תקווה בחרה אמש (שבת) את הרב מיכה הלוי, רב שכונת נחלת יצחק וראש ישיבת 'עטרת נחמיה' בתל אביב, לכהן כרבה הראשי של פתח תקווה - כך נודע לכיפה. ההחלטה על מינויו של הרב הלוי התקבלה אמש, במהלך ישיבה מיוחדת שקיימה הסיעה. מינויו של הרב הלוי טעון עדיין את אישור המועצה ואת מבחן בג"ץ, אך מסתמן כי המפד"ל תשיג רוב במועצת העיר למינויו של הרב הלוי, כבר בחודשים הקרובים.

הרב מיכה הלוי משתייך לזרם החרדי-לאומי בציונות הדתית והוא תלמידו של הרב מרדכי שטרנברג, ראש ישיבת "הר המור", ובוגר ישיבת "מרכז הרב". הוא ממייסדי ארגון הרבנים "צהר" וחבר בארגון הרבנים הימני "דרך אמונה", אשר הוביל בשנים האחרונות את הגרעין התורני המרכזי הפועל בתל אביב ומבוסס בשכונת "נחלת יצחק" בעיר.

לפני כשלוש שנים נפטר רבה הראשי של העיר, הרב ברוך שמעון סלומון ז"ל, שכיהן בתפקידו כ-30 שנה. מאז מותו, לא הצליחה מועצת העיר למנות מחליף לתפקיד, תוך התנהלות של מאבק משפטי ופוליטי בין מספר מועמדים לתפקיד.

לאחר פטירתו של הרב סלומון ז"ל, ניסה בנו, הרב ישראל משה סלומון, לרשת את מקומו. סלומון הבן זכה לתמיכת גורמים חרדים ובראשם הרב יוסף שלום אלישיב. ואולם הקרב האמיתי התחולל מול אנשי המפד"ל, אשר לאורך השנים הביעו תמיכה דווקא במועמדותו של הרב רצון ערוסי, מי שמכהן כיום כרבה הראשי של קרית אונו. לבסוף, כאמור, הוסכם על מועמד של פשרה, שזכה לתמיכת רוב הצדדים.

במהלך שלוש השנים האחרונות ובהעדר רב ראשי לעיר, הסמיכה מועצת הרבנות הראשית את הרב יצחק דוד גרוסמן, הרב הראשי של מגדל העמק, לחתום על תעודות נישואין. מנגד, הרב ישראל שרעבי מפתח תקווה חתם, באופן זמני, על תעודות כשרות.