לפני הסולחה: חילופי מהלומות בין "רעננים" ל"נאמני תורה ועבודה"

בחילופי מכתבים בין ראשי שתי התנועות קרא יוני שטבון לשמואל שטח להספיק לאלתר לשתף פעולה עם הקרן החדשה לישראל. בתגובה טען שטח: תוכיח שמניעיך טהורים ותתחייב שלא להיכנס לפוליטיקה

חדשות כיפה אורי פולק 08/01/12 11:35 יג בטבת התשעב

לפני הסולחה: חילופי מהלומות בין "רעננים" ל"נאמני תורה ועבודה"
רעננים, צילום: רעננים

למרות שכבר נקבעה פגישת גישור משותפת על ידי השר דניאל הרשקוביץ, העתידה להתקיים השבוע, חילופי המהלומות בין תנועת "רעננים" ל"נאמני תורה ועבודה - נמשכים. ביום שישי האחרון פנה יו"ר רעננים יוני שטבון למנכ"ל נאמני תורה ועבודה שמואל שטח, וביקש ממנו להפסיק לקבל תמיכה מהקרן החדשה.

חילופי המכתבים בין השניים הינם למעשה ההזדמנות הראשונה בה שני ראשי התנועות מדברים ביניהם, חרף העובדה שקמפיין "רעננים" נגד "נאמני תורה ועבודה" כבר הושק לפני שלושה שבועות.

במכתבו טוען שטבון כי לקרן החדשה לישראל ישנה "מגמה ברורה לפעול נגד הציבור הציוני דתי המהווה 'איום' על תפיסת עולמה הרעיוני" ועל כן "אנחנו, כציבור דתי לאומי, לא יכולים לתת יד לתופעת ההסתננות שהקרן החדשה מנסה לייצר... אשר על כן יצאנו חברי רעננים בקול קורא הפונה לארגונים הרואים עצמם שייכים לציבור הדתי לאומי אך ממומנים על ידי 'הקרן', בבקשה לעצור ולהתנתק מתמיכתה החתרנית".

שטבון טוען במכתבו כי אין הוא חולק על תכני תנועת "נאמני תורה ועבודה" וכי הוא סבור שיש לה מקום של כבוד בציונות הדתית, אך טוען כי הוא פונה אל שטח באופן אישי בקריאה "לתקן להתנתק מהקרן החדשה. בוא נעצור יחד את המסתננים לפני שיהיה מאוחר מדי, זהו מאבק על אחדות המחנה הדתי לאומי, מול הקרן שמנסה לפצל אותנו".

אמש העביר שטח את תשובתו אל שטבון, בה הוא דוחה את טיעוניו וקובע כי "פנייתך הראשונה אליי רק בשלב זה היא אך ורק מהלך אסטרטגי במסגרת הקמפיין שלך, ממנו נודף ניחוח חריף של שאיפות פוליטיות". לדבריו, "אם כוונותיך היו טהורות, ובאמת פעלת מתוך רצון אמיתי להפסקת תמיכת הקרן החדשה בארגונים, כיצד אתה מסביר את העובדה שאתה מפיץ זאת בכל כלי התקשורת, כשגימיק רודף גימיק, וכל זאת מבלי שביצעת ולו פניה ראשונית לארגונים עצמם בנושא זה?".

שטח מאשים את שטבון בכך שבחר "לנהל מסע הכפשה בשיטות בזויות הכוללות דמגוגיה זולה, פגיעה בבני נוער, והפצת שקרים גסים". הוא קובע כי "הטענה שלך שאנשי נאמני תורה ועבודה, בהם קצינים בכירים במילואים ומשפחות שכולות, פוגעים בחיילי צה"ל, מדרדרת את הציונות הדתית למחוזות שהיא לא הכירה. השקרים שאתה מפרסם בניהם שאנשי התנועה העדיפו להימנע ממפגש איתכם כאשר אתה יודע שלא נעשתה שום פנייה מצדכם למפגש".

בסיכום מכתבו קורא שטח לשטבון כי "אם אתה שואף להמשיך ולעמוד בראש תנועה המגדירה את עצמה חברתית, וכתנועה של צעירים ובני נוער, אנחנו דורשים ממך לפרסם בימים הקרובים הבהרה שאין לך שום שאיפות פוליטיות ושאתה מתחייב שלא להתמודד בעתיד על תפקידים בעלי אופי פוליטי".