עתירה לבג"ץ: לחייב חברות תחבורה לכלול נשים בפרסומות

תנועת "ירושלמים" עתרה לבג"ץ נגד תופעת הדרת הנשים משלטי הפרסומות המוצגים על גבי אוטובוסים ציבוריים הפועלים בירושלים. "ההדרה פוגעת בכבודן של הנשים", נטען

חדשות כיפה אורי פולק 01/01/12 14:09 ו בטבת התשעב

תנועת "ירושלמים" המאגדת תושבים מעיר הבירה, הגישו היום (א') עתירה לבג"ץ נגד תופעת הדרת הנשים משלטי הפרסומות המוצגים על גבי אוטובוסים ציבוריים הפועלים בירושלים. בתנועה טענו כי מדובר בפגיעה קשה בכבוד האדם ובעקרונות היסוד של שוויון, חירות הביטוי בכלל וחירות הביטוי הפוליטי בפרט.

עו"ד אביעד הכהן, בא כוח העותרים לבית המשפט, ציין בעתירה כי "הדרת נשים ממודעות הפרסומת אך ורק בשל מינן פוגעת בכבודן של הנשים, בזכותן לחירות הביטוי ולחירות הביטוי ובזכות הציבור".

בעתירת התנועה נטען כי "חברת 'אגד' מצדה מתנערת מהדרת הנשים בפרסומות שעל גבי האוטובוסים שהיא מפעילה, בטענה שאין זה עניינה כלל - אלא עניינה של חברת הפרסום". לטענת העותרים, "הימנעות המשטרה, משרד התחבורה וחברות 'אגד' ו'כנען' מאכיפת עקרונות השוויון והפליית נשים בפרסום, תוך הדרתן המוחלטת ממודעות הפרסומת בירושלים - פוגעת פגיעה קשה בערכי יסוד דמוקרטיים ויהודיים כאחד".

העותרים ביקשו מבג"ץ להורות לשר התחבורה על התניית רישיון להפעלת תחבורה ציבורית, בהתחייב כי המפעיל "ימנע מכל פעולה שיש בה אפליה מגדרית כזו או אחרת". עוד מבקשים העותרים כי "המשטרה תפעיל יד חזקה לאכיפת החוק בכלל, ובשכונות החרדיות בירושלים בפרט, ובכלל זה להעמיד לדין את אותם בריונים פורעי חוק ומשחיתי מודעות באוטובוסים".