ח"כים לרבנים הראשיים: הוקיעו תופעת הדרת נשים

ח"כים דתיים קראו לרבנות הראשית ליזום כנס חירום להוקעת התופעות הקיצוניות של הדרת נשים. "יש למחות מחאה ולהביע הסתייגות מהתופעות המבישות הללו"

חדשות כיפה אורי פולק 25/12/11 14:57 כט בכסלו התשעב

ח"כים לרבנים הראשיים: הוקיעו תופעת הדרת נשים
Lior Golgher-cc-by-sa, צילום: Lior Golgher-cc-by-sa

חברי כנסת שלחו היום (א') מכתב לרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, בבקשה לקיים כנס חירום בנושא הדרת הנשים מהמרחב הציבורי בישראל, במיוחד על רקע התופעות בקרב חוגים חרדים קיצוניים.

במכתב ששיגרו חברי הכנסת חיים אמסלם, זבולון אורלב, דוד רותם, ציפי חוטובלי, אורי אריאל ועתניאל שנלר, כותבים חברי הכסת כי "קיצונים ואלימים מנסים להשליט את דעותיהם על החברה הישראלית בכלל ועל החברה הדתית בפרט, וגורמים ל"חילול השם" גדול. כלל הציבור אינו יודע תמיד להבחין בין רוב הציבור הדתי והחרדי השפוי, לבין השוליים הסהרוריים הללו, המציגים עצמם כמגני התורה וההלכה".

חברי הכנסת הגדירו את התקופה כ"ימים קשים" וטענו כי "לעת כזאת אין לחשות ולשתוק". הם מציעים כי "יש לקום ולמחות ולהודיע בשער בת רבים, כי תופעות כמו "נשות שאלים" ו"נשות טליבאן", הדרת נשים תוך פגיעתן והעלבתן, ופגיעה בילדות כמו זו המתרחשת בעיר בית שמש ואפליות על רקע עדתי, הינן תופעות פסולות ואסורות, שמקומם לא יכירם על פי ההלכה ומוקצות מחמת מיאוס בעיני כל מי שתורת ישראל חשובה לו".

"אין לנו ספק כי הרבנות הראשית לישראל וכלל רבני ישראל, נפשם סולדת מכך", הוסיפו חברי הכנסת, שציינו כי הם "פונים אליכם כמי שכבוד הרבנות בישראל חשובה להם עד למאוד, ליזום כינוס חירום של כל רבני ישראל, כדי למחות מחאה גדולה ולהביע הסתייגות מהתופעות המבישות הללו".

חברי הכנסת חותמים את מכתבם בטענה כי נושא הדרת הנשים הוא "עניין חמור" ו"מהדברים החשובים ביותר שהרבנות צריכה לעסוק בהם בימים אלו". הם קראו לרבנות הראשית לצאת ב"אמירה ברורה וחדש משמעית, שתחזיר לרבנות בישראל את כבודה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן