ש"ס הגישה ערר נגד חוק "צהר"

השר לשירותי דת, יעקב מרגי, טען כי החוק שאושר איננו כולל הקמת מאגר רישום נישואין ארצי והביע חשש כי אישורו יצור מצב של רישום מקביל במועצות הדתיות השונות

חדשות כיפה אורי פולק 20/12/11 13:10 כד בכסלו התשעב

ש"ס הגישה ערר נגד חוק "צהר"
יעקב מרגי, צילום: יעקב מרגי

סיעת ש"ס מערערת על אישור חוק "צהר" בוועדת השרים לענייני חקיקה, ביום ראשון האחרון. השר לשירותי דת, יעקב מרגי, הגיש ערר למליאת הממשלה נגד החוק, מה שיביא את הממשלה לדון בערעור על החוק כבר בישיבתה הקרובה בראשון הבא.

השר לשירותי דת אמנם הביע תמיכה בביטול הרישום האזורי לנישואין, אך לטענתו יש לעשות זאת באמצעות החוק שיזם ח"כ עתניאל שנלר ולא באמצעות החוק של ח"כ פאינה קישנבאום, שאושר בוועדת השרים השבוע. ההבדל, לטענת מרגי, הוא שהחוק שיזם ח"כ שנלר מאפשר הקמת מאגר ארצי לנישואין, מה שלא קיים ביוזמה שאושרה ועלול ליצור רישום מקביל בין המועצות הדתיות השונות.

כפי שדווח בכיפה, החוק שאושר השבוע על ידי השרים ויובא לאישור מליאת הכנסת, מאפשר את פתיחת אזורי הרישום לנישואין, כפי שדרשו ב"צהר", והוא צפוי להקל משמעותית על זוגות רבים המבקשים להינשא ולהירשם ברבנויות השונות, מבלי להזדקק ולהתחייב לרבנות המקומית, הנשלטת פעמים רבות על ידי גורמים חרדיים שאינם קשורים ל"צהר". החוק יאפשר ל"צהר" להשיא זוגות רבים מבלי קושי בירוקרטי כבעבר.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן