הרב עמאר: השירות ביחידות מעורבות בצה"ל – מרבה זימה

הרב הראשי לישראל הביע תמיכה בחיילים הדתיים אשר סירבו להשתתף בפעילות שכללה שירת נשים ותקף את השירות המעורב עם נשים בצה"ל: "זה מביא להסתלקות השכינה מהמחנה"

חדשות כיפה אורי פולק 14/09/11 18:15 טו באלול התשעא

הרב עמאר: השירות ביחידות מעורבות בצה"ל – מרבה זימה
יחצ, צילום: יחצ

הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, מתח היום (ד') ביקורת חריפה על השירות המעורב בין חיילים לחיילות בצה"ל. בראיון ל"קול ישראל" אמר הרב עמאר כי "אנחנו בני אדם, לא בובות עץ, ויש בנים ובנות בגיל צעיר כזה, זה מרבה זימה, וזה מביא להסתלקות השכינה מהמחנה".

בדבריו, הביע הרב עמאר תמיכה נחרצת בצוערים הדתיים אשר סירבו להשתתף בפעילות שכללה שירת נשים, בגינה ארבעה מהם הודחו מבית הספר לקצינים של צה"ל בשבוע שעבר. הוא ציין כי בפגישה שהתקיימה בין הרבנים הראשיים לרמטכ"ל, השבוע, הוא אמר לרמטכ"ל כי "אין הם באים להכתיב לאחרים איך לחיות, אך כאשר בא חייל ואומר כי הוא רוצה לקיים את ההלכה ולא לשמוע שירת אישה והוא יוצא בכבוד בלי הפגנתיות, מדוע יש להיפגע?".

כמו כן ציין הרב עמאר כי הוא ביקש מהרמטכ"ל לאפשר לחיילים דתיים לצאת מפעילויות שכוללות שירת נשים. הוא סיפר מניסיונו האישי כי כשהוא מזומן לאירועים ממלכתיים, דוגמת יום השואה, הוא מתעמק בספר לימוד בעת שירת נשים, ובכל זאת יש לו נקיפות מצפון שמא מישהו ילמד ממנו ולא יבין את הנסיבות המיוחדות בגינן מציאות שכזו מתאפשרת - "מה גם שמדובר בדרך כלל בשירים שהם בבחינת קינות".

הרב עמאר, כאמור, המשיך לתקוף בדבריו את השירות המעורב בצה"ל וטען כי "אנחנו רוצים לשמור על מחנה קדוש, ואם חייל רוצה ולצאת בעת שירת נשים מבלי הפגנתיות צריך לאפשר לו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן