זעם בהתיישבות על פינוי המבנים במגרון

שלושה מבני אבן נהרסו ביישוב, ארבעה נפצעו בעימותים עם כוחות הביטחון ושישה פעילים נעצרו. בהתיישבות זועמים בעקבות הפינוי הלילי. השר הרשקוביץ: "שיא נוסף של אכיפה סלקטיבית"

חדשות כיפה אורי פולק 05/09/11 09:19 ו באלול התשעא

זעם בהתיישבות על פינוי המבנים במגרון
באדיבות ועד בנימין, צילום: באדיבות ועד בנימין

כוחות גדולים של משטרה ומג"ב הרסו לפנות בוקר (ב') שלושה מבני אבן קבועים ביישוב מגרון אשר בבנימין. המבנים נהרסו לאחר שצו מניעה שהוציא בג"ץ בלילה, נגד הפינוי - בוטל. במקום התפתחו עימותים עם עשרות צעירים מתושבי המקום, ארבעה מהם נפצעו באורח קל, ביניהם ילדה בת 15. שישה פעילים נעצרו.

הפינוי החל כבר בשעה שלוש לפנות בוקר אך הופסק לאחר צו מניעה שהוצא על ידי בג"ץ, בעקבות בקשת ועד מתיישבי בנימין. הפרקליטות עתרה לדיון דחוף בנושא, לפנות בוקר, בו הוחלט לבטל את צו המניעה ולהמשיך את הריסת המבנים.

בהתיישבות זועמים על פינוי היישוב באישון לילה. יו"ר ועד מתיישבי בנימין, איציק שדמי, תקף את ראש הממשלה נתניהו ואמר כי "גם אם ביבי ימשיך להתחבא מאחורי הגב של שר הביטחון לא יוכל להתחמק מהאחריות על הרס בתי המשפחות במגרון. אנו מודיעים לנתניהו שאם לא יעצור את מעשה האיוולת הלא מוסרי הזה הוא יאבד את תומכיו הטבעיים ובפעם הבאה באמת יהיו מיליון איש ברחובות".

יו"ר "הבית היהודי" ושר המדע והטכנולוגיה, השר דניאל הרשקוביץ, אמר בעקבות הפינוי כי "הרס הבתים במגרון הוא שיא נוסף של אכיפה סלקטיבית. בזמן שלממשלה מוגש דו"ח הנותן הכשר להשתלטות פיראטית של בדואים על קרקעות הנגב באמצעות עשרות אלפי מבנים בלתי חוקיים, מערכת האכיפה להוטה להרים את זרועה על שלושה מבנים ביו"ש".

גם חברו לסיעה, ח"כ אורי אורבך, גינה את הפינוי ואמר כי "הקול קול בג"ץ והידיים ידי הליכוד. הידיים ששכחו איך בונים בתים בכל רחבי הארץ, זוכרות רק כיצד להרוס בתים בשומרון".