תנועת "בני עקיבא" העולמית נמצאת בקריסה כלכלית

פרסום ראשון: התנועה נמצאת בגרעון חסר תקדים של עשרות מיליוני שקלים, שהביא לפיטוריהם של כ-50% מעובדי התנועה בישראל

חדשות כיפה אורי פולק 03/08/11 09:42 ג באב התשעא

תנועת "בני עקיבא" העולמית נמצאת בקריסה כלכלית
יחסי ציבור - אילוסטרציה, צילום: יחסי ציבור - אילוסטרציה

תנועת "בני עקיבא" העולמית נמצאת בגרעון חסר תקדים של עשרות מיליוני שקלים, שהביא לכדי פיטורים של כ-50% מצוות התנועה הפועל בירושלים, בהם אנשי מפתח וגורמים בכירים הנוגעים לפעילות התנועה - כך נחשף לראשונה בכיפה.

הגרעון התקציבי נותן את אותותיו ביחס לפעילותה של בני עקיבא העולמית, אשר צמצמה באחוזים ניכרים את פעילותה בישראל ואף את תקני כוח האדם הנוגעים לשליחי התנועה בחו"ל. בין היתר נסגרה לאלתר מחלקת ההדרכה בראשות אילן פרידמן והמחלקה לעולים בוגרים בישראל, שנחשבה עד כה לאחת מהזרועות העיקריות בפעילות התנועה בארץ. כאמור, לפחות מחצית מעובדי התנועה עזבו את תפקידם, ובין היתר הופסקה אף פעילותה של מחלקת יחסי הציבור של התנועה. גם מזכ"ל התנועה המכהן, זאב שוורץ, צפוי לסיים את תפקידו לפני ראש השנה הקרוב.

מצבה הקשה של התנועה העולמית נותן את אותותיו בדרגי השטח, שמדברים על "קריסת מערכות" של "בני עקיבא" העולמית. "אני לא זוכר שאי פעם היינו במצב גרוע יותר", אומר לכיפה עובד בתנועת "בני עקיבא" העולמית, "מעט העובדים שנותרו עובדים מסביב לשעון, כדי לנסות ולגשר על הפערים העצומים שנותרו בעקבות הקיצוצים הדראסטיים במשאבים ובכוח האדם. התנועה תהיה חייבת לצמצם למינימום את פעילותה. חבל שאחת התנועות הבודדות שפעלה למען הציונות הדתית ברחבי העולם, מסיימת כך את תפקידה ההיסטורי".

מתנועת בני עקיבא העולמית נמסר כי "המצוקה הכלכלית אשר פקדה את התנועה נבעה מירידה משמעותית של הכנסות שהתקבלו בשנים האחרונות ממשרדי ממשלה ומהמוסדות הלאומיים. בחודשים האחרונים החלה התנועה ליישם תכנית הבראה אשר, בע"ה, תתן מענה הולם למצוקה הכלכלית. במסגרת תכנית זו נאלצה התנועה, בצער רב ולאחר מאמצים כבירים להימנע מכך, להפסיק את העסקתם של מספר עובדים יקרים אשר תרמו רבות להצלחת התנועה בשנים האחרונות. הבקרה התקציבית כמו גם תהליך ההבראה נעשים באופן מסודר ומבוקר על ידי מוסדות התנועה: ועד העמותה וועדת הכספים של העמותה".