מאות הפגינו מול ביתו של מפקד אוגדת איו"ש

אחד המפגינים השווה בין תא"ל ניצן אלון לבין אדולף אייכמן. דובר צה"ל: "צה"ל מוקיע בשאט נפש את הניסיון לחבר קציני צבא לשיקולים פוליטיים"

חדשות כיפה אורי פולק 19/06/11 02:41 יז בסיון התשעא

מאות הפגינו מול ביתו של מפקד אוגדת איו"ש
דובר צה"ל, צילום: דובר צה"ל

מאות אנשים השתתפו אמש (שבת) בהפגנה מול ביתו של מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל ניצן אלון, זאת במחאה על התנהלותו נגד ציבור המתיישבים. המפגינים קראו "להוצאת השמאל הקיצוני מצה"ל", במהלך ההפגנה שהתקיימה אל מול ביתו של תא"ל אלון במושב ניר בנים, הסמוך לקריית מלאכי.

אחד המפגינים קרא במהלך ההפגנה כי "גם אייכמן היה רק בורג במערכת. אלון הוא התרגום העברי לאייכמן - אייכמן בעברית הוא אלון. כל מה שהוא עשה זה שהוא עברת את שמו". ההפגנה אושרה על ידי המשטרה, אך התקיימה תחת אבטחה כבדה על ביתו של תא"ל אלון.

במהלך ההפגנה נשא דברים פעיל הימין נעם פדרמן, שטען כי מפקד אוגדת יהודה ושומרון הוא אחד מנציגי השמאל בצה"ל. הוא התנער מההשוואה בין תא"ל אלון לאייכמן אך טען כי "הדבר אינו מפחית מהמעשים של אלון נגד ההתיישבות". לדבריו, "אין לאיש כזה מקום בצבא. אשתו פעילה במחסום ווטש והוא מממש את מדיניותו של ארגון השמאל הקיצוני".

דובר צה"ל ביקר בחריפות את דבר ההפגנה ומסר כי "צה"ל מוקיע בשאט נפש כל ניסיון לחבר קציני צה"ל בכירים לשיקולים פוליטיים ולערב בכך את בני ביתו. תא"ל אלון הקדיש את חייו לביצור ביטחונם של אזרחי המדינה בפעולות ומבצעים רבים. ההפגנות מול ביתו מקוממות ומעלות תהיות באשר לסיבות המחאה. הטענות מול אלון יכולות להיות מובאות לשולחנו ולא על ידי התערבות בחייו האישיים".