הרבנים הראשיים דחו את ל"ג בעומר ליום ראשון

לאחר התייעצות עם הרב עובדיה יוסף הוחלט לדחות את חגיגות ל"ג בעומר לראשון – מחשש לחילול שבת. הרבנים הראשיים ישתתפו בהילולה במירון ביום ראשון אחר הצהריים

חדשות כיפה אורי פולק 11/05/11 00:00 ז באייר התשעא

הרבנים הראשיים דחו את ל"ג בעומר ליום ראשון

רשמו לפניכם: ל"ג בעומר - נדחה. הרבנים הראשיים, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, החליטו לדחות את חגיגות ל"ג בעומר החל בעוד למעלה משבוע, ממוצאי השבת ליום ראשון. הרבנים הראשיים עשו זאת לאחר התייעצות עם הרב עובדיה יוסף, אשר פסק כי בשל החשש לחילול שבת בהכנות להדלקת המדורות, הוחלט לדחות את המדורות ליום ראשון, במשך היום כולו ועד לשקיעה.

במכתב שהוציאו הרבנים הראשיים הוסבר כי "בדורות האחרונים יש רבים גם שאינם מקפידים במצוות, שבאים להתפלל ולהדליק מדורות, יש חששות כבדים של חילול שבת ח"ו, כשל"ג בעומר חל ביום ראשון בשבת". על פי המכתב, "לאחר התייעצות עם גדולי הרבנים בארץ הקודש ועל ראש צבאם הוד קדושת מרן גדול הדור רבינו עובדיה יוסף שליט"א, הוחלט לדחות את הדלקת המדורות ממוצאי שבת ליום ראשון, במשך היום כולו".

הרבנים הראשיים אף הודיעו כי בכוונתם שלא להגיע להילולה במירון במוצאי השבת, אלא רק ביום ראשון לפנות ערב. "אנחנו קוראים לכל עם ישראל הקדושים לעמוד ולשמור הדבר הזה באהבה וברצון, ובזכות זה ישמור ה' את עמו שארית פלטתנו מכל צרה וצוקה, ששון ושמחה ישיגו ונסו יגון ואנחה, בזכותו של אדוננו רבי שמעון בר יוחאי זיע"א", חתמו הרבנים.