נתפסו רוצחי משפחת פוגל

הותר לפרסום כי צה"ל והשב"כ עצרו את שני המחבלים שרצחו את חמשת בני משפחת פוגל לפני כחודש. חיים פוגל: "אין תחושת הקלה"

חדשות כיפה אורי פולק 17/04/11 00:00 יג בניסן התשעא

נתפסו רוצחי משפחת פוגל
יחצ, צילום: יחצ

היום (א) הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי, בשיתוף עם כוחות מיוחדים של צה"ל, עצרו באחרונה את שני המחבלים שביצעו לפני כחודש את הפיגוע הרצחני ביישוב איתמר, בו נרצחו חמשת בני משפחת פוגל. השניים הם חכים עוואד, תלמיד תיכון בן 17, ושותפו, אמגד עוואד, סטודנט בן 18 - תושבי הכפר עוורתא, המזוהים עם ארגון ה"חזית העממית".

בחקירתם בשב"כ חשפו את כל הפרטים לגבי תכנון וביצוע הפיגוע. ביום הרצח, יום שישי, לפני כחמישה שבועות, השניים נפגשו בבצהריים ותכננו ביחד לצאת לרצוח. בשעה 21:00 בערב הם נפגשו, כשסכינים בידיהם - וחדרו לאיתמר. הם נכנסו לאחד הבתים, שהיה ריק מיושביו, גנבו ממנו M16, ואז נכנסו לבית משפחת פוגל.

המחבלים רצחו בדקירות סכין את שני הילדים ואז חדרו לחדר השינה של ההורים. אודי ורותי פוגל התעוררו, ניהלו מאבק עם המחבלים ולבסוף, על פי החשד, השניים גברו עליהם. הם יצאו מהבית, ואז אחד מהם שב, ורצח את התינוקת הדס, בת שלושה חודשים בלבד.


שני המחבלים נתפסו(צילום: דובר צהל)


"יש לנו הערכה גדולה לכוחות הביטחון"

חיים פוגל, אביו של אודי פוגל ז"ל שנרצח בפיגוע, התייחס בצהריים לפרסום פרטי החקירה ואמר כי "יש לנו הערכה גדולה לכוחות הביטחון שהצליחו לשים את ידם על הרוצחים הנתעבים הללו ועשו את כל המאמצים על מנת לעצור אותם. עם זאת, אין לי שום תחושת הקלה, ותפיסתם של הרוצחים לא נותנת לנו שום פתרון שבו אנחנו יכולים להגיד שנעשה לנו טוב יותר".

עוד ציין פוגל כי "גורמי הביטחון עדכנו אותנו עוד ביום חמישי האחרון בפרטי החקירה, ובמהלך השבת עיכלנו את המידע. המחשבה שרצח שכזה בוצע במעשה חייתי ומשנאה כל כך גדולה היא קשה". לדבריו מדובר ב"פשע נתעב, להרוג אנשים במיטתם". עם זאת הוסיף כי "המחשבה שהם חזרו לבית על מנת להרוג את הדס הקטנה, היא מצמררת בכל קנה מידה, עד השמיים".

"לצערנו עונש המוות בישראל אינו רלבנטי, אך צריך להעניש את הרוצחים ואת עוזריהם בכל חומרת הדין, ואנו מצפים שהמדינה תעשה זו", סיכם פוגל, שציין כי על אף התחושות הקשות, המשפחה תציין את הפסח למרות הכאב. "נחגוג את החג כהלכתו, למרות הכאב הגדול, ונזכור את אודי, רותי והנכדים, במהלך כל החג", אמר.

"התשובה הציונית - תנופת בנייה"

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר היום לאחר הסרת צו איסור הפרסום כי "על כל הוזי השלום למיניהם להביט בתמונות ולראות את מפלצות האדם שמצמיחה מערכת החינוך המסיתה של הפרטנרים כביכול שלהם - הרשות הפלשתינית, את גידולי הפרא הרצחניים והמפלצתיים של המחבל אבו מאזן".

מסיקה ציין כי "על הוזי השלום להביט במציאות ולראות עם מי יש לנו עסק ובידי מי הם מנסים להפקיר את בטחון אזרחי ישראל - בידי מפלצות האדם מהרשות הפלשתינית שהשוואתם לחיות מעליבה את החיות". הוא הוסיף ואמר כי הוא "מברך את כוחות הבטחון על לכידת הרוצחים ןמצפים שייענשו כראוי להם. אותם מפלצות אדם שביצעו את הטבח זממו ליצור דה-מורליזציה בציבור ולהחליש את ההתיישבות ולכן התשובה הציונית הראויה והברורה שעל ממשלת ישראל לתת להם היום היא תנופת בניה והעמקת השורשים בארץ ישראל".

ח"כ אורי אריאל קרא להטיל עונש מות על המחבלים הרוצחים ואמר כי "על מדינת ישראל לקבוע גזר דין מוות לרוצחים הללו, אין מחיר לטובחי ילדים פחות מגזר דין מוות - אמר ח"כ אריאל והזכיר את אמרת חז"ל: "כל המרחם על אכזרים סופו שמתאכזר לרחמנים".