הרבנים דורשים שכר גבוה יותר

ועדת הכספים דנה בשכרם של רבני הערים, התובעים משכורת גבוהה יותר. "בשכר הניתן כיום לרבנים חדשים, רב לא יכול לעשות את תפקידו"

חדשות כיפה אורי פולק 29/03/11 00:00 כג באדר ב'

הרבנים דורשים שכר גבוה יותר
stuartpilbrow-cc-by, צילום: stuartpilbrow-cc-by

ועדת הכספים של הכנסת דנה אתמול (ג) בנושא שכרם של רבני הערים, זאת בעקבות תביעתם לשכר גבוה יותר. רבני הערים טוענים כי משכורתם של הרבנים החדשים שרק נכנסים לתפקידם, נמוכה באופן משמעותי וראויה לתקציב גבוה יותר מטעם המדינה.

"מביש שרב צריך לדבר על המשכורת שלו אבל אין ברירה. בשכר הניתן כיום לרבנים חדשים, רב לא יכול לעשות את תפקידו", הסביר לחברי הועדה רבה של אלפי מנשה, דוד אוחיון, שציין כי "יש מניע חוקי המונע מהרבנים לעבוד בעבודה נוספת. הדבר הוא נכון, אבל עם משכורת שכזו אי אפשר להתקיים מבלי להזדקק למשכורת נוספת."

"הרבנים משרתים את כלל הציבור וכיום, רבנים חדשים מקבלים שכר נמוך בעשרות אחוזים מהרבנים המכהנים", טען במסגרת הדיון ד"ר אביעד הכהן, המייצג את ארגון רבני ישראל. לדבריו, המציאות הנוכחית היא אבסורדית. "לא ייתכן שרבנים שמתמנים לרבני ערים יזדקקו לבקש טובות מאנשים, כדי שימלאו את תפקידם כראוי", אמר ד"ר הכהן.

נציגי האוצר שנכחו בדיון התרשמו מטיעוני הרבנים וקבעו כי באופן עקרוני ניתן להיעתר לדרישותיהם. הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, הסכים כי משכורתו הממוצעת של רב עיר, העומדת על 5,000 שקלים בחודש, אכן איננה משכורת ראויה. "אנחנו נפעל בנושא", הבטיח לוין והביע הזדהות עם הרבנים.