תקציב ההסדר טרם אושר

חברי הכנסת אורלב ואריאל החליטו לפעול לעיכוב תקציב הביטחון, עד שיאושר תקציב ישיבות ההסדר המתעכב זה חודשים ארוכים. "חיילי ההסדר זכאים ליחס של כבוד, לא להשפלה"

חדשות כיפה אורי פולק 09/12/10 00:00 ב בטבת התשעא

תקציב ההסדר טרם אושר
יחצ, צילום: יחצ

למרות המאבק המתנהל סביב הנושא במהלך חצי השנה האחרונה, תקציב ישיבות ההסדר טרם הוסדר במסגרת תקציב הביטחון. חברי הכנסת זבולון אורלב ואורי אריאל החליטו אתמול (ד), במהלך דיון של ועדת הכספים של הכנסת, להתנות את אישור תקציב הביטחון באישור התקציב לישיבות.

שני חברי הכנסת פעלו למניעת העברה תקציבית של 750 מיליון שקלים למשרד הביטחון, זאת כל עוד לא יועברו הכספים המיועדים לישיבות ההסדר על סך 30 מיליון שקלים. "התקציב לשנת 2010 טרם הועבר", מסביר לכיפה יו"ר איגוד ישיבות ההסדר, איתן עוזרי, אשר מקווה כי "המהלך של חברי הכנסת אורלב ואריאל, בעיכוב העברות למשרד החינוך עד העברת התקציב, יסייע אולי לפתרון העיכוב".

ח"כ אורלב מסר בתגובה לכיפה כי "הואיל ומשרד הביטחון מעכב את תקציבי ישיבות ההסדר ביקשתי מועדת הכספים לעכב כל בקשה העברת תקציב למשרד הביטחון עד אשר משרד הביטחון יבצע בדחיפות את תקציב ישיבות ההסדר. אני שמח שיו"ר ועדת הכספים נענה לבקשתי".

"חיילי ישיבות ההסדר זכאים ליחס של כבוד ממשרד הביטחון ולא יחס משפיל", הבהיר ח"כ אורלב, "אני שמח שיו"ר ועדת הכספים נענה לבקשתי ותקציב הביטחון יעוכב עד אשר יועבר התקציב לישיבות ההסדר".