איגוד התסריטאים נגד ערוץ מאיר

לדברי הארגון ערוץ מאיר משלם תעריפים מקפחים ובלתי הוגנים לעובדים בו, מכון מאיר בתגובה: "הלוואי והיינו מסוגלים לשלם סכומים כאלה"

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 13/04/10 00:00 כט בניסן התשע

איגוד התסריטאים נגד ערוץ מאיר
באדיבות ערוץ מאיר, צילום: באדיבות ערוץ מאיר

אתר איגוד הבמאים והתסריטאים פנה לאחרונה לחבריו במכתב כנגד "ערוץ מאיר" שלטענתו משלם לתסריטאים תעריפים מקפחים ובלתי הוגנים. בהודעה נכתב כי-"למרות פניות חוזרות ונשנות של איגוד התסריטאים, אתר האינטרנט "ערוץ מאיר לילדים", המהווה פלטפורמה לסרטים קצרים לילדים ועוסק בעולם היהדות, ממשיך להציע לתסריטאים תעריפי כתיבה שאינם הוגנים ונמוכים בעשרות אחוזים מהמקובל בשוק. מאחר והערוץ לא מצא לנכון לענות ולהגיב באופן ראוי לפניות, האיגוד רואה לנכון להביא לידיעתכם את עמדתו, לפיה תנאי ההעסקה שמציע הערוץ היום הינם תנאי העסקה בלתי הוגנים ומקפחים".


אנחנו עובדים לשם שמים


מה שהעלה את חמתם של אנשי האיגוד היתה מודעת דרושים של "ערוץ מאיר לילדים" במטרה לגייס תסריטאים לכתיבת תסריטים לערוץ. אחד התסריטאים שראה את המודעה פנה לאיגוד והתלונן על התעריפים הנמוכים שהוצעו לו.

אנחנו לא קשת, אנחנו עובדים לשם שמיים

במכון מאיר מסבירים את השיקולים שלהם בנושא לדבריהם "חלק מהעבודה מבוצע בהתנדבות, ואלו המקבלים שכר עבודה מקבלים מעל שכר המינימום במשק כפי שנקבע ע"י משרד האוצר. כמו-כן, אף אחד מהתסריטאים שעובד עבור ערוץ מאיר אינו חבר באיגוד התסריטאים".

"הישיבה היא לא מוסד מסחרי ולכן המשכורות הם כאלה שישיבה המתבססת רק על תרומות יכולה לשלם" מסביר לכיפה מנהל הערוץ יורם בירס. "באיגוד נטפלו לעניין הזה כי הם צריכים לייצג את הלקוחות שלהם אבל הם לא התייחסו לעובדה שאנחנו מוסד ללא מטרות רווח. שלחו לנו את התעריפים המקובלים ב"קשת" אנחנו לא קשת -להם יש מיליונים! אנחנו עובדים לשם שמיים, בהתנדבות ומתוך תחושת שליחות. אנחנו יונקים מתוך בית המדרש ופועלים ע"פ נורמות הלכתיות. אנחנו רוצים לעשות תורה".

גדלים בעקבות ההצלחה

"ערוץ מאיר" הוקם לפני חמש שנים, על ידי מכון מאיר, מתוך מטרה להעביר שידורי שיעורים לנחלת הכלל. לאחר שנתיים וחצי, לאור ההצלחה המדהימה של הערוץ, החליטו ב"מכון מאיר" להפיק תוכניות לילדים. עד היום הופקו כ- 400 תוכניות הזוכות לעשרות אלפי כניסות באינטרנט. התוכניות לילדים נעשות מתוך התפיסה כי במקום להטיף יש ליצור הזדהות עם הילד ומשם להגיע למקום חיובי וחינוכי.

"התסריטאים שעובדים איתנו יודעים מראש שזה השכר שאנחנו מסוגלים לשלם" מסביר בירס "אנחנו לא עובדים עם תסריטאים מקצועיים אלא עם אנשים פרטיים הרוצים לכתוב. אני לא רואה שום סיבה לעשות את מה שהם שדורשים ממנו באיגוד, כי התסריטאים שלנו לא רשומים אצלם. אנחנו לא מרגישים שאנחנו חייבים להם משהו. אין לי משהו נגדם הם פשוט צריכים להבין שאנחנו לא הכתובת. הלוואי שהיינו ערוץ מסחרי והיינו מסוגלים לשלם סכומים כאלה. לא יכול להיות שאנשים כאן יעבדו כמו דלפונים ומישהו יקבל שכר של איגוד התסריטאים. איך ישיבה יכולה לשלם 2000 דולר לתסריט? ".