לא מהמרים על הבית

קשה לומר כי אורית סטרוק או אורי אריאל הם כוס התה של הרב אמנון בזק. אבל בעיניו, אין זו סיבה להמר על "עוצמה לישראל" ולתרום את קולכם למפלגות השמאל. דעה

חדשות כיפה הרב אמנון בזק 16/01/13 11:49 ה בשבט התשעג

לא מהמרים על הבית
ישיבת הר עציון, צילום: ישיבת הר עציון

אם אתם עדיין חושבים להצביע ל'עוצמה לישראל' ולא ל'בית היהודי', אבקשכם לקרוא בבקשה את השורות הבאות, שבהן אני מבקש להעלות שלוש נקודות קצרות מדוע חשוב מאוד להצביע עבור 'הבית היהודי':

ראשית, הצבעה עבור 'עוצמה לישראל' היא בגדר הימור. במחצית הסקרים בתקופה האחרונה המפלגה איננה עוברת את אחוז החסימה. הבחירות הקרובות הן בעלות משמעות גדולה לחברה בישראל. גם אם הנחת היסוד היא שנתניהו ירכיב את הממשלה הבאה (שגם היא עלולה בסוף להתבדות), הרי שבכל הנוגע להרכב הממשלה הבאה רב הנסתר על הגלוי. כל קול של הימין בישראל למפלגה שלא תעבור את אחוז החסימה, הוא תרומה של קול עבור השמאל. לעתים צריך לקבל החלטות שיש בהן הימור מסוים, אולם בשאלות כבדות משקל, כמו דמותה של ישראל בשנים הקרובות, אסור להמר. לא מהמרים על הבית.

שנית, קיים הבדל עצום בין יכולת ההשפעה של שתי המפלגות. 'עוצמה לישראל', גם אם תעבור את אחוז החסימה, תישאר - לכל הדעות - באופוזיציה, עם יכולת ההשפעה מצומצמת ביותר. 'הבית היהודי' תהיה חברה, כנראה, בממשלה. לשרים יש יכולה השפעה עצומה, וגם לחברי כנסת בקואליציה יש הרבה יותר כוח מלאלו שבאופוזיציה. הצבעה עבור 'עוצמה לישראל' לא תתרום לשינויים משמעותיים במדינה. אולם אם תצביעו ל'בית היהודי', תוכלו להכריע בקולכם כמה שרים יהיו לציונות הדתית, אלו תיקים הם יקבלו, עד כמה תהיה לנו השפעה על מערכת החינוך במדינה, על הרבנות הראשית, על המלחמה בשחיתות ובטייקונים ועל נושאים רבים נוספים. אין זה סוד, ש'הבית היהודי' ו'שס' מנהלות קרב סמוי על המפלגה השלישית בגודלה בכנסת, והשנייה בגודלה בקואליציה, ועל כן כל קול ל'בית היהודי' הוא קול לחיזוק יכולת ההשפעה של הציונות הדתית.

ולבסוף, אני מבקש לדבר על כוחה של אחדות. אני מרגיש שיש לי זכות לפנות אליכם, שכן אם אני מצביע עבור 'הבית היהודי' - גם אתם יכולים. איני מזדהה עם כל מילה של נפתלי בנט, ואורי אריאל ואורית סטרוק אינם כוס התה שלי. אבל אני בהחלט מזהה את העוצמה שיש באחדות, לראשונה אחרי שנים של פיצול. היכולת להתאחד משמעה להבין מה עיקר ומה טפל, מהם הערכים המשותפים לכולנו, ובעיקר - כיצד ניתן לתעל את האחדות לכוח שישיג דברים ששום פיצול לא יוכל להשיג. יש לנו הזדמנות פז היסטורית להחזיר את הציונות הדתית למרכז הבמה הציבורית, לאחר עשרות שנים של דשדוש מאחור. בראש 'הבית היהודי' עומד אדם בעל יכולת עשייה מוכחת, כישרון תקשורתי וכריזמה, הבולטים על רקע מרבית הפוליטיקאים בציבוריות הדתית-לאומית מזה שנים. נכון, כמפלגה המבקשת לאחד את כל הציונות הדתית, אין בה תומכי כהנא מכאן, כמו גם שמאל דתי מכאן. אולם יש בה נציגים מגוונים רבים, המאפשרים לרוב המוחלט של אנשי הציונות הדתית למצוא בה דמויות מייצגות עבורו. מה אם כן מצדיק פרישה מן הציבור?

בחירות הן הזדמנות טובה לחשבון נפש. לדעת להצביע לא לפי הלב, אלא על פי המוח. לא על פי התחושה מי מבטא את עמדותיי טוב יותר, אלא על פי ההבנה מי יקדם אותן טוב יותר. למען היישום הטוב יותר של ערכינו, למען האחדות: 'הבית היהודי' הוא ההימור הבטוח ביותר.