הרב יוסף: לא לצרף שופטים למניין

יוסף, רבה של חולון, קורא לחרם על בעלי תפקידים במערכת המשפט: "לא ראויים להצטרף לכל דבר שבקדושה"

חדשות כיפה אורי פולק 23/08/10 00:00 יג באלול התשע

הרב יוסף: לא לצרף שופטים למניין
וקיפדיה ללא זכויות+אתר בתי המשפט, צילום: וקיפדיה ללא זכויות+אתר בתי המשפט

הרב אברהם יוסף, רבה של חולון וחבר מועצת הרבנות הראשית, פוסק כי אין לצרף למניין בעלי תפקידים במערכת בתי המשפט והפרקליטות. בפינת ההלכה שמעביר הרב ברדיו "קול חי", הגדיל לעשות ופסק כי "אסור לתת להם, לצרף אותם או לשלב אותם בשום אמירה שהיא. חייבים להתעלם מקיומם, והיו כאוויר בעלמא".

לדברי הרב יוסף, הוא הדין כלפי אדם ששולח את ילדיו ללמוד בבתי ספר שאינם דתיים או תובע את חבריו בבתי משפט שאינם דנים על פי התורה - פסול לשמש כחזן בבית הכנסת. "השופט עצמו, גם אם הוא יודע להתפלל מצויין, גם אם הוא יודע לעשות את הדברים בצורה המוצלחת ביותר, מאותו רגע שהוא התמנה להיות שופט, פסל את עצמו מלהצטרף למניין, וכל שכן וקל וחומר מלהיות שליח ציבור".

עוד הוסיף הרב יוסף כי "אפילו אם הוא מבטיח שכל הפסקים שיוצאים מתחת ידו הם על פי השולחן ערוך, הוא עדיין נקרא מרים יד בתורת משה ולא ראוי להצטרף לכל דבר שבקדושה".

בתשובה לשאלת גולש באתר "מורשת", הרחיב הרב את פסיקתו והוסיף כי "בדיני תורתנו הקדושה בשום אופן לא יכול להתמנות שופט יחיד, ובדיני תורתנו הקדושה בשום אופן אסור לשבת בבתי המשפט שממנה מדינת ישראל. מדינת ישראל דנה ושופטת על פי משפטי העמים ולכן היא נקראת ערכאות ולא נקראת בתי משפט. אדם ירא שמים ירחיק מעליו כל אדם שכזה - לא לצרף אותו לשום דבר שבקדושה וגם לא לשלב אותו בקטעי התפילה".


למרות פניית כיפה, הרב יוסף בחר שלא לבאר את הדברים.