מעלעל

באיזה עלון נצפה איחוד חסר תקדים בין הר עציון להר המור? איזה עלון החליף את קהל היעד, וגם סקופ בלעדי למעלעל.

חדשות כיפה יונתן אוריך 21/09/08 00:00 כא באלול התשסח

מעלעל

חיים משבת לשבתו

סקופ בלעדי למעלעל: הרב רוזן ו"שבת בשבתו" מתכננים לנו כמה שינויים מעניינים במיוחד לקראת השנה הבאה. מ"בראשית" יחולו שני שינויים מרכזיים: (1) הרב אמנון בזק, שפתח את העלון מדי שבוע במאמר עיוני קצר על הפרשה - פורש. הרב בזק, שמאמריו רוכזו עד כה בספר "נקודת פתיחה" שיצא בהוצאת "תבונות", מתעתד להוציא אסופת מאמרים חדשה - ולעזוב. את מקומו ימלא, ככל הנראה, הרב יהושע שפירא. הרב שפירא עומד בראש ישיבת רמת-גן ובעצמו כתב אחת לשבועיים בנושאי הגות, ב"שבת בשבתו". מעניין יהיה לראות את המהפך בפועל, בין עיסוק עיוני בפרשת השבוע, לבין מי שבד"כ כותב על עניינים הגותיים-חסידיים. כמו"כ מתוכננים שינויים תוכניים נוספים, אך אם נגלה לכם, נצטרך להרוג אתכם. (2) ב"שבת בשבתו" נוהגים משך שנים לשמור על יחס של 60%-40% בין תוכן לפרסומות (לטובת התכנים, כמובן). לכל אורך התקופה האחרונה, אנשי הפרסום של העלון ("גל אורן") הפעילו לחצים כבדים על המערכת שתשתכנע ליחס חדש של 50%-50%. כנראה שמ"בראשית" יחולו שינויים בתחום זה.


אחרית הימים

עוד ב"שבת בשבתו" השבוע: בעמוד המדור "צעיר" המזוהה באופן די מובהק עם אנשי ישיבת הר-עציון ("גושניקים" בלעז) שובצה פרסומת מבית "הר המור" ("קווניקים" בלעז). גורמים במערכת מסרו שהם לא אחראים על הפרסומות בכלל ועל שיבוצן בפרט. כעת הם צריכים "למכור" את הסיפור הזה ל"הר המור" שבטח הרימה טלפון כשיצאה השבת.


הבורסה נפלה על מכון מאיר

"מכון מאיר" המפיק את "באהבה ובאמונה" מזדעק אקטואלית על נפילת הבורסה בארה"ב. הבעיות הכלכליות של הדוד סם משפיעות באופן ישיר על הנעשה כאן אצלנו, בעיקר סביב תרומות "כבדות" במיוחד המגיעות מארה"ב. "מכון מאיר" שמתבסס לא מעט על התרומות הללו, הזדרז לכתוב בעמוד הפתיחה שלו כי: "המשבר הכלכלי הפוקד את העולם לא פסח לצערנו גם על מכון מאיר. התורמים שאפשרו את פעילותם של מכון מאיר וערוץ מאיר, נאלצו לצערנו ולצערם, להפסיק את תרומתם עקב משבר זה. הננו פונים בקריאה נרגשת לידידי מכון מאיר ... להיחלץ לעזרתו".

אז נכון שקיוויתי למעט יותר אקטואליה בעלונים; אך אני מוכן להישבע שאינני אשם בירידות השערים.


א"י השלמה

בעקבות שילוב הפרסומות ב"א"י שלנו" - העלון גדל בכפולה נוספת (פי 2 מהשבועות הקודמים). השבוע, לאחר שייתכן והתייצבו כלכלית, הם מעניקים שי מתנה לקוראי העלון: דיסק של ניגוני סליחות מאת ארז יחיאל. אתם מוזמנים לנסות את המתנה ולאשר כאן בטוקבק אם קיבלתם.

ואפרופו א"י השלמה, על הפרשיות האחרונות ביצהר (והסביבה?) תוכלו לקרוא ב"א"י שלנו" (איך לא?) וב"יש"ע שלנו". בחובבנות מעושה, שניהם השתמשו באותה תמונה מהקראוון השרוף ביצהר. אפשר לגוון? ב"עולם קטן" העלו מאמר פובלציסטי בעניין, מזל שלא צירפו את אותה התמונה.


העלון לאישה הדתית והמבוגרת

ב"סיון" החליטו השבוע לצמצם את הלוגו, שתפס לא מעט מקום מהעמוד הפותח. התוצאה המיידית הייתה הגדלת גופן המאמר הפותח - שכעת גדול משמעותית ביחס לעלונים האחרים. האם ב"סיון" מנסים לקרוץ לנשים המבוגרות יותר?


בית "צהר" בתאילנד

עד כה, נמנעו ב"השבת של צהר" מלשלב פרסומות לחופשות בחו"ל. דווקא בחודש התשובה הם "נפלו" ובעמוד 14 תוכלו למצוא פרסומת לחופשה בתאילנד. לא לדאוג: "הווי דתי לאומי", "אוכל כשר מהדרין", "לא בשבת". אה, אם כשר אז אין לי שום תלונה.


הברקת השבוע

ב"באהבה ובאמונה" החליטו ללכת על רעיון מהפכני: מדור חינוך, "בראי הפרשה". כאילו לא מספיק דוחפים לנו טיפים חינוכיים ב"סיון" וב"השבת של צהר". ניחא. בכל אופן, שיהיה בהצלחה - נקווה שתצליחו לעניין אותנו יותר מהמדורים המשעממים בעלונים המקבילים אליכם.

תחת אותו מדור, בעמוד 12, מופיע מאמר החתום ע"י "ר. לנדאו". להזכירכם, בשבוע שעבר, לאחר תחקיר ממושך וחוצה גבולות, הצלחנו לעלות על קיצור אחר בעלון אחר. אז, גברתאדון לנדאו - ראה/י הוזהרת!


איפה הרוח?

ב"מצב הרוח" החדש הבטיחו לנו כתבות ייחודיות לבני הציונות הדתית, אך השבוע הם בחרו לעסוק בעליית מחירי המסע לפולין (משימה לקוראים: השוו את כתבתם של "מצב הרוח" לכתבה בנושא שפורסמה השבוע בYnet) ובכתבה חצי-פובלציסטית על אולמרט הפורש ויחסו אל א"י השלמה. אז הנה שתי הערות בונות: (1) הבטחתם להתנזר מפוליטיקה, והנה אנחנו בגיליון שלישי ואתם ממהרים לזרוק עגבניות על אולמרט. אז נכון שאין יותר מדיי אנשים שעוד מחבבים אותו, אבל זה עדיין לא הופך אותו ל-"א-פוליטי". (2) רובנו קוראים חדשות כל הזמן, לכל אורך השבוע. לכתוב על עליית מחירי המסע לפולין, נושא שנידון כבר שבועיים - זה לא מעניין, לא אקטואלי ובעיקר: לא שייך לקריאת התורה.