"הזיכרון הטוב ביותר מן המת הוא הזיכרון החי שלקחנו ממנו"

בשבת פרשת 'תצווה', י"ג באדר א' תשס"ג נפל נועם בהגון בפעילות מבצעית סמוך לדוגית שבחבל עזה, כשהטנק שלו עלה על מטען רב-עוצמה. אביו כותב לו על המפעל להנצחתו

חדשות כיפה בני בהגון 10/05/16 19:24 ב באייר התשעו

"הזיכרון הטוב ביותר מן המת הוא הזיכרון החי שלקחנו ממנו"

נועם, בני אהובי

בני הצעיר, היו בך כח, גבורה, אמונה חזקה בקב''ה בתורת ישראל ובארץ ישראל. גבורה שהתבטאה בהתרחקותך מפעילויות שלא תאמו את דרך חייך. גם בחופשותיך מהצבא בחרת להקדיש את זמנך ללימוד תורה בישיבת עתניאל שכה אהבת.

זכיתי ללמוד איתך שם סוגיה שבה יכולתי להבחין בהתחזקותך הרוחנית שמילאה אותי בגאווה אבהית שאין כמוה. כיבוד ההורים והכרת תודה היו נר לרגליך ובאחת הפעמים אף ציינת זאת בפתק שהשחלת לבקבוק קטן ובו כתבת"אבא ואמא סתם כך כי אני אוהב אתכם".

אנו חסרים אותך מידי יום ביומו. דמותך תמיד מול עינינו וממשיכים להתגעגע עד בלי די.

חלק מהנצחתך נלקחה מדבריך: "הזיכרון הטוב ביותר מן המת הוא הזיכרון החי שלקחנו ממנו וממשיכים לחיות בתוכנו".

חללים רבים נפלו בהגנה על מדינתנו, חלקם אין פוקד את קברם בשל הזמן הרב שעבר מזמן נפילתם, ומיעוט בני משפחותיהם שנותרו בחיים ומספר הדואגים לשימור זכרם הולך ופוחת.

כראש מכללת " תלפיות" בחרתי להנציח גם את אותם חיילים שאין רבים הפוקדים את קברם וסטודנטיות חוקרות אודותיהם ומצליחות להגיע למידע המרוכז באלבומים המוגשים בערב יום הזיכרון לבני משפחותיהם.

ברוח זו מקיימת המכללה בשבוע בו חל יום הזיכרון שלל פעילויות של תמיכה וסיוע למשפחות השכול הכוללים הכשרה מקצועית לסטודנטיות על יום הזיכרון, החל מביקור של הסטודנטיות בקברים שאין להם ''פוקד'' בבתי העלמין, דרך טקסים והופעה של מקהלת ''קול השכול'' וכלה במפגש מרגש עם משפחות הנופלים להם יוענקו אלבומי הנצחה על יקיריהם שהכינו הסטודנטיות במכללה.

ראייה חינוכית לאומית מחייבת התייחסות הן לאותם חיילים שנפלו למעננו, למען לא יימחקו מעל דפי ההיסטוריה של עם ישראל עם כל תרומתם הרבה למען המדינה, הן למשפחות המעוניינות בהנצחה ובאיחוד מחודש עם יקיריהן שהלכו לבלי שוב.

פרחי ההוראה שאנו מכשירים במכללה יעמדו לפני תלמידיהם שנים רבות וילמדו ביום הזיכרון על הקמת המדינה ועל המחיר שאנו נדרשים לשלם עבור הגנתה.

באמצעות הפרוייקט אנו מנציחים את היקרים לנו מבלי להבחין במספר השנים שעברו מיום נפילתם ועד ימינו. אנו מכבדים את אלו שבמותם "ציוו לנו את החיים". ברוחך נועם זו גבורה פיזית ורוחנית אנו ממשיכים בעשייה למען האחר.

מתגעגעים עד בלי די

אבא בני

אמא חנה

(צילום: )



👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן