הרב בני לאו על נשות הכותל: התעטפות בטלית - מסורת עתיקה

רב קהילת הרמב"ן טוען כי "יש מסורות עתיקות על נשים שמתעטפות בטלית ומניחות תפילין, כי חשקה נפשם לקיים את המצווה גם אם הן אינן מצוות עליה - הן רוצות לעשות את זה מתוך קרבה לאלוקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/13 16:50 י בסיון התשעג

הרב בני לאו על נשות הכותל: התעטפות בטלית - מסורת עתיקה
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

הרב בני לאו, רב קהילת הרמב“ן בירושלים, יוצא היום (א‘) להגנת ”נשות הכותל“ וטוען כי מנהגן להתעטף בטלית ולהניח תפילין ברחבת הכותל אינו איסור הלכתי אלא אפילו ”מסורת עתיקה“.

בראיון לגלי צה“ל אמר הרב לאו כי ”יש מסורות עתיקות על נשים שמתעטפות בטלית ומניחות תפילין, כי חשקה נפשם לקיים את המצווה גם אם הן אינן מצוות עליה - הן רוצות לעשות את זה מתוך קרבה לאלוקים“. הוא ציין כי המנהג הזה ”מוכר לנו במקורות, החל מהעת העתיקה, דרך ימי הביניים ועד העת החדשה“.

”גם החרדים יודעים טוב מאד שזה לא איסור, אבל המעשה נראה להם כמעשה פרובוקטיבי, ודווקא בשל כך צריך להלך בזהירות בקטע שבין המעשה לבין ההפגנה“, טען הרב לאו.

הרב בני לאו הבהיר היום בעמוד הפייסבוק שלו, לאחר הפרסום בכיפה: "איני תומך בשום הפגנה ברחבת הכותל ואין זה משנה מה הרקע של ההפגנה. הכותל אינו זירת קרב ואינו יכול לשמש מקום לאלימות כלשהי. גם המאבק שמנגד, שהתרחש ביום ששי שעבר היה שגוי ומזיק. הוא לא הועיל לאיש. מה כן אמרתי? שעצם העובדה שאשה מתעטפת בטלית או בתפילין ידוע לנו ממקורות עתיקים מימי קדם ועד ימינו. כל מי שנוגע בספרי קודש יודע את העובדה הפשוטה הזו. אצלי בבית הכנסת יש נשים הבאות יום יום ובעזרת נשים מתעטפת בטלית ותפילין. הן לא עושות פרובוקציה ואינן מעוררות תשומת לב. זה מנהגן ואיש אינו מפריע להן".

"הפתרון של יצירת מרחבים שונים בכותל לאוכלוסיות שונות הוא הכרחי. הכותל שייך לכל העם היהודי ולא לקבוצות כוח. בשם השלום צריך ללמוד את סוד הצמצום ואני תפילה שהמנהיגות הדתית והאזרחית יחברו יחד ובכוח השלום יכבו את השריפה הזו", הוסיף הרב לאו.