פ"ת: בית הספר הדתי "מורשה" יופרד לבתי ספר לבנים ולבנות

זאת על פי החלטת משרד החינוך ובעקבות מספר גדול מדיי של תלמידים בבית הספר. ההורים מתנגדים: המהלך יביא להתחרדות השכונה

חדשות כיפה אורי פולק 14/08/11 07:27 יד באב התשעא

פ"ת: בית הספר הדתי "מורשה" יופרד לבתי ספר לבנים ולבנות
ajari-cc-by, צילום: ajari-cc-by

פחות מחודש לפני תחילת שנת הלימודים מחליט משרד החינוך לפצל את בית הספר הממלכתי דתי "מורשה" שבפתח תקווה, לשני בתי ספר נפרדים: לבנים ולבנות. בשנת הלימודים האחרונה הגיע סך התלמידים בבית הספר לכדי 1,200 תלמידים ועל כן הוחלט, בהוראת המשרד, לפצל את בית הספר לשני בתי ספר נפרדים.

עד כה למדו הבנים והבנות יחדיו בכיתות מעורבות עד לכיתה ג' ומאז ועד לכיתה ו' - בכיתות נפרדות. על אף הלימודים הנפרדים, קיים בית הספר פעילויות חינוכיות משותפות לתלמידים ולתלמידות, הפסקות משותפות וטיולים משותפים.

כל זה עומד כנראה להשתנות, למורת רוחם של ההורים, שהתבשרו "בדקה ה-90" על השינוי המשמעותי. אחד ההורים המתנגד למהלך הסביר לכיפה כי "רוב ההורים נגד המהלך ובעד קיום הסטטוס-קוו שנשמר כל כך יפה זה שנים, כשהלימודים היו מעורבים עד כיתה ג'. אנחנו חוששים כי הפרדת בתי הספר תביא להתחרדות השכונה ולמשיכתה של אוכלוסייה חרדית יותר, שנכון להיום לא לומדת פה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "מינהל החינוך הדתי במשרד בחן את כל האפשרויות הרלוונטיות כדי לתת מענה ראוי והולם להרחבה של בית הספר. במסגרת בחינת האפשרויות נותרה חלופה אחת, אשר יכולה לתת מענה לכלל האוכלוסייה ולא רק לפלח אחד בתוכה. חלופה זו של הפרדה על בסיס מגדרי תשמר את אופיו המיוחד של בית הספר ואת החזון שלאורו פעל המוסד עד היום".

עוד הסבירו במשרד כי ההפרדה בין בנים ובנות בגיל צעיר זה "תיצור אחידות בין בתי הספר בכל התחומים אם הלימודי ואם הבלתי פורמאלי". לדבריהם, "המינהל לחינוך דתי דוגל ומקדם מדיניות אשר מעניקה מענה רחב למגוון אוכלוסיית התלמידים הנקלטת בבתי הספר המשתייכים לו, הממלכתיים-דתיים. המינהל עושה כל מאמץ כדי לקלוט באופן מיטבי את כלל תלמידיו ולתת לכל אחת מהאוכלוסיות מענה פרטני התואם לצרכיה".