שאל את הרב

גם רבנים צריכים לחזור בתשובה?

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 06/11/12 14:08 כא בחשון התשעג

שאלה

שלום הרב

השאלה שלי לא קנטרנית למרות שזה נשמע כך.

השאלה היא אם גם רבנים צריכים לחזור בתשובה מחטאים גדולים, או שיש להם רק חטאים קטנים.

אם יש חטאים גדולים, אפשר לדעת מהם בדרך כלל (נגיד בציונות הדתית והחרדים)?

והאם זאת חובה ממש יותר מאנשים פשוטים.

תודה

תשובה

שלום

גם רבנים חוטאים בחטאים גדולים.

נראה שיש שלושה חטאים גדולים בקרב הרבנות הציונית, המעיבים עלינו כלפי שמיא-

שנאתנו היוקדת לאחינו החרדים, מתן תשובות הלכתיות באופן לא תורני השם את המוסר לפני ההלכה גם בשפה וגם בתוכן, ומיעוט העיסוק בגמרא בעיון רציני.

שנאת החרדים היא דבר ידוע ומן המפורסמות שלא צריכים ראיה. אחדות ישראל שלנו היא רק עם החילונים, ולא עם החרדים הנחשבים בעיני חלקנו לאנשי חושך (כמובן בטעות). רבים מכחישים זאת, אך אנו סולדים מחרדים, לחרפתנו.
פסיקת ההלכה שלנו רדודה ומעוקרת לא פעם, רבים אינם עונים לשאלות כראוי, אלא נותנים תשובות ללא מקורות וללא ראשונים ואחרונים, ובמקום זה מדברים על מוסר ותחושות ולפי זה מכריעים הלכות.
הרבה רבנים ציוניים (לא כולם) אינם יכולים לשאת ולתת בגמרא בעיון עם ראשונים ואחרונים, ובמקום זה עסוקים בעיקר בעולם הדעות והפוליטיקה והאתיקה וכד'. כך שהמילה 'רב' כבר אינה מקבילה הכרחית למילה 'תלמיד חכם' לצערנו.
פעם היה כנס רבנים והגר"א שפירא אמר שם בנאומו 'רופא צריך להיות ת"ח, מדען צריך להיות ת"ח, אבל לא לשכוח שגם רב צריך להיות ת"ח...".
ובדידי הוה עובדא, כמה פעמים פגשתי רבנים ומשניסיתי לעיין איתם בסוגיא בגמ' בעיון שאינה אליבא דהלכתא, מילאו פיהם מים ועברו נושא לענייני מוסר ודעות.

אמנם יש שאינם כך, אך הרבה מאיתנו חוטאים בזה ואכן צריך לחזור בתשובה, וודאי יותר מאנשים פשוטים שכן הקב"ה מדקדק עם צדיקים כחוט השערה.

כמובן לעולם החרדי יש כפל כפליים בעיות וגם חילול השם, וגם שם הלוואי שיחזרו בתשובה. אינני מאמין בעולם החרדי ולכן לא לי הפריוילגיה לפרוט את חטאיהם. שאל על כך רב חרדי.

העולם החילוני מנותק מעולם התורה המחייב, ולכן עליו אין מה לדבר.

כל טוב

כתבות נוספות