במהלך השנים האחרונות, התכנסו מדי שנה תלמידי הישיבות מהציונות הדתית לתפילה בבוקרו של יום ירושלים, לכבודה של ירושלים, בכותל המערבי. בשיחה עם "חדשות כיפה" מספר הרב אלישע אבינר, ראש הכולל בישיבת "ברכת משה" - מעלה אדומים,ממארגני התפילה על קיום האירוע השנה בצל הקורונה.

לגבי השנים האחרונות, מתאר הרב אבינר, "הקונספט במשך כל השנים היה כפול, היתה תפילה משותפת לכל הישיבות הציוניות דתיות, שמטרתה לאחד את כל הישיבות. ודבר השני הוא  קיום האירוע לכבודה של ירושלים, ביום ירושלים."

"במהלך השנים היו בתפילה אלפי בני ישיבות, עם רבניהם, מכל גווני הציונות הדתית, כמובן שגם היתה עזרת נשים שהיתה מלאה גם היא עד אפס מקום, בעיקר בבנות אולפנות שונות", אומר הרב.

לגבי מספר המשתתפים שהיו בתפילה, מתאר הרב אבינר כי היו אלפים, "בפעם הראשונה כדי לזכות באישור למערכת ההגברה התחייבתי שיהיו שם לכל הפחות אלף תלמידי ישיבות, וזה היה בשנה הראשונה. בשנים האחרונות הרחבה היתה מלאה מקצה לקצה. כמובן ברגע שהצטרפו לדבר, באו רבים. יש חשיבות רבה להתלכדות עולם התורה לירושלים, המקום הכי טבעי לחגוג בו את יום ירושלים."

"לאחר מכן התפזרו הישיבות, חלקן ללימוד, חלקן לסיורים, אבל היתה שם תפילה מאוד מרוממת ומאוד ארוכה, ארכה כמעט שעתיים וחצי, בעיקר מכיוון שהיה הלל עם ריקודים ושירים. הרב הראשי לישראל היה, הרב דוד לאו, הרב הראשי של ירושלים היה מגיע כל שנה. כמובן, הרב דרוקמן, הרב מלמד, ורבים מראשי הישיבות", כך מספר הרב אבינר.

עוד הוסיף, "אחת התמונות שפרסמו בימים האחרונים של הרב רבינוביץ' רבה של ישיבת מעלה אדומים, צולמה בכותל במהלך התפילה לפני כשנתיים, שלוש  כשהיה בא עם כל הישיבה. זו היתה תפילה מאוד מרוממת ומיוחדת עם הרבה שמחה, ובסוף התפילה היה ריקוד של הרבנים, מעגל של כל הרבנים שהגיעו לשם, ראשי ישיבות וסביבם כל התלמידים. היתה התרגשות גדולה מאוד".

בנוגע לקיום התפילה השנה, אומר הרב, "השנה, בגלל שתלמיד הישיבות נמצאים כולם בתוך ה"קפסולות" ואינם יכולים להגיע, אנחנו בונים על אברכים, ולא על תלמידים רווקים. אנחנו בונים על ציבור שרוצה תפילה מרוממת בכותל. יש מקום עד חמש מאות מתפללים, וזה על בסיס מקום פנוי, חשוב להדגיש".

"התפילה מתחילה בשבע וחצי בבוקר ביום ירושלים, יום שישי הקרוב, תפילת הלל מרוממת. כאשר השנה התפילה לא תהיה ככ ארוכה, על מנת לא להכביד, בעיקר בגלל החום. אך אנחנו מזמינים את הציבור בכל זאת להגיע, ושוב, מדובר על בסיס מקום פנוי, עד חמש מאות איש"

לסיום אמר הרב אבינר, "אנחנו מזמינים את הציבור, הירושלמי ושאינו ירושלמי, לבוא ולהצטרף לתפילה המיוחדת הזו, ביום שישי הקרוב, בעוד יומיים. ישנם כבר מספר רבנים שאישרו את השתתפותם, משום שרוצים להתפלל בכותל ביום ירושלים, ביניהם הרב זלמן מלמד שאמר שיגיע. הרב דרוקמן השנה לא יוכל להגיע משום שאינו יוצא מהבית בשל היותו בקבוצת סיכון אך רבנים אחרים רבים כן. בשנים קודמות הרב לאו היה מגיע, עוד לא ברור אם גם השנה, ועוד רבנים נוספים, אנו מזמינים את הציבור כולו להצטרף"