מיליון מתחסנים בישראל אחרי פחות משבועיים של חיסונים. זהו המספר אליו נגיע היום (ו'), לאחר שאמש עמד מספר מקבלי החיסון של 'פייזר' נגד קורונה על 950,000 בני אדם, רובם המכריע אנשי צוותים רפואיים ובני האוכלוסייה המבוגרת (מעל 60).

"התחושה שאנחנו בסוף המגיפה בגלל החיסונים - היא מוטעית"

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אמש נרשם שיא חדש של מתחסנים: למעלה מ-153,000 איש התחסנו אתמול ב-325 תחנות חיסון ברחבי הארץ, ובסך הכל התחסנו עד היום כ-950,000 איש.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע אמש כי מבצע החיסונים ייעצר ב-10.1, בעוד עשרה ימים, לכשלושה שבועות, ועד שיגיעו משלוחי חיסונים חדשים ויתחדש מבצע החיסונים, יתחילו בבתי החולים ובקופות החולים לחסן במנה השנייה של החיסון את אלו שכבר התחסנו.

אמש דווח בחדשות 12 כי בשבוע הקרוב צפויות להגיע לישראל מיליון מנות חיסון של חברת 'מודרנה', שאמורות היו להגיע רק במהלך חודש מרץ. המשמעות היא כי עם כמות כזו, ניתן יהיה להמשיך ולחסן את האוכלוסייה בקצב גבוה, ולא רק את אלו שכבר קיבלו את המנה הראשונה.

עם זאת, משרד הבריאות הכחיש את הדיווח, ובהודעה שפורסמה מטעמו נמסר כי "מבקשים להבהיר כי נכון לעכשיו אין בידינו מידע על כוונה של חברת מודרנה להקדים הבאת מיליון חיסונים לישראל. ככל שיהיה מידע אחר כמובן שהוא יפורסם".

התחלואה ממשיכה לטפס

עד שתתחיל להיות מורגשת השפעת החיסונים על מצב התחלואה והתמותה בישראל, מספרי הנדבקים ממשיכים לזנק. אמש עד שעות הערב המוקדמות אובחנו בישראל 3,519 חולי קורונה חדשים, מתוך כארבעים אלף בדיקות.

מספר החולים במצב קשה מוסיף לעלות במהירות, ועומד על 679, כשמתוכם 165 זקוקים להנשמה. מספר הנפטרים עמד אמש על 3,325. במשרד הבריאות הודיעו אמש כי ידרשו הגבלות נוספות, ובראשן סגירת מערכת החינוך במלואה, כדי להתמודד עם התחלואה הגואה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן