נתניהו: "דרשתי להתעמת עם עדי המדינה - וסורבתי"

נתניהו חושף כי במהלך חקירותיו דרש להתעמת עם העדים שהעידו נגדו - וסורב. הוא דורש כי יינתן לו להתעמת עם עדי המדינה. עוד אמר: "יכולתי לעצור את מסע הציד נגדי ונגד משפחתי - אם הייתי הולך להתנתקות נוספת. אך לעולם לא אעשה זאת

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/19 20:03 א בשבט התשעט

נתניהו: "דרשתי להתעמת עם עדי המדינה - וסורבתי"
רה"מ בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר הערב (ב') הודעה לתקשורת. נתניהו טוען כי במהלך החקירות המתנהלות נגדו, דרש פעמיים להתעמת עם עדי המדינה, שלמה פילבר, ארי הרו וניר חפץ, אך סורב בשתי הפעמים. נתניהו שאל: "מה יש להם להסתיר כשהם מונעים ממני את העימות הזה? מצידי שהעימות יהיה בשידור חי".

נתניהו אמר: "הערב אני חושף בפניכם שבמהלך החקירות נגדי דרשתי עם עדי המדינה. רציתי להסתכל להם בעיניים ולהטיח בהם את האמת. דרשתי פעמיים עימות וסורבתי. מדוע סירבו לאפשר לי את העימות הזה שהוא כל כך הכרחי לבירור האמת? ממה שיש להם לפחד? מה יש להם להסתיר?

אני לא מפחד. לי אין מה להסתיר. לכן הערב אני חוזר על הדרישה הזאת לעימות עם עדי המדינה. מצידי - שהעימות הזה יהיה בשידור חי. שהציבור יראה הכל, ישמע הכל, ידע את כל האמת. אני בטוח בצדקתי".

"הם מדברים על תקשורת אוהדת", הוסיף נתניהו. "שמעתם את זה? אני קיבלתי תקשורת אוהדת? איזה אבסורד. זאת האשמה מופרכת. איך לא חוקרים את יאיר לפיד שנפגש עם נוני בדירות מסתור, מחק את הפגישות איתו, קידם את החוק לסגירת ישראל היום וקיבל תקשורת אוהדת? ואותי רוצים להעמיד לדין?"

"אזרחי ישראל, השמאל יודע שבמאבק על דרך ועל הישגים הוא אינו יכול לנצח אותנו, אז הוא מחפש דרכים אחרות כדי להפיל את שלטון הימין.
 
"אתם יודעים שהייתי יכול להפסיק את מסע הצייד הנורא נגדי ונגד משפחתי – אילו רק הייתי מציע התנתקות חדשה: לסגת מקווי 67', לחלק את ירושלים ולהפקיר את ביטחון ישראל. אבל אני לעולם לא אעשה דבר כזה. אני אמשיך להיאבק למען הביטחון שלנו. אני אמשיך בעשייה האדירה שהופכת את מדינת ישראל לכוח עולמי עולה". סיים ראש הממשלה.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "כל פעולות החקירה שבוצעו בתיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה נעשו באופן מקצועי ויסודי בליווי פרקליטת מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) ובפיקוחם  של פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, והכל עפ"י שיקולים מקצועיים של ניהול חקירה וחתירה לחקר האמת בלבד. אין זה ראוי שרשויות אכיפת החוק תתייחסנה לפעולות החקירה ולפרטי העדויות בתקשורת, ודאי לא בשלב זה .  
משכך, אין בדעתנו להתייחס לגופם של דברים. בחינת ממצאי החקירה מתבצעת כעת בידי היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ואנשי צוותם במסגרת תהליך עבודה סדור ומקצועי, שאיננו מתנהל ולא אמור להתנהל באמצעי התקשורת".