ההסתדרות הרפואית: אסור לרופאים לבצע "טיפולי המרה"

ההסתדרות הרפואית קובעת שאסור לרופאים לבצע טיפולי המרה או להפנות לטיפולים אלו. "יש סכנה מיוחדת בהפניית ילדים ובני נוער לטיפולים לשינוי הנטייה המינית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/19 12:10 א בשבט התשעט

ההסתדרות הרפואית: אסור לרופאים לבצע "טיפולי המרה"
תמונת ארכיון. הפגנת הלהט"בים, צילום: פלאש 90, מרים אלסטר

נייר עמדה חדש של ההסדרות הרפואית קובע שאסור לרופאים לבצע טיפולי המרה, אותם טיפולים אשר אמורים לשנות את נטייתם המינית של ילדים ובני נוער בעלי נטייה מינית הומוסקסואלית. כפי שפורסם היום (ב') בידיעות אחרונות במידה ורופא יעבור על ההנחיה החדשה, ניתן יהיה להגיש נגדו תלונה לוועדת האתיקה.

בכתבה שהתפרסמה הבוקר, מספר נדב שוורץ, פעיל בקהילה הלהט"בית בירושלים שחווה על בשרו טיפולי המרה כי בטיפולים הצמידו לו מטפל שהוא אינו איש מקצוע. "המטפל ניסה להסביר לי שאבא שלי הפך אותי להומו ואחרי הטיפול כבר לא אמשך לגברים"

על פי נייר העמדה החדש, הטיפולים לשינוי הנטייה המינית לא נמצאו כיעילים והם אף עלולים לגרום לנזקים נפשיים ובהם חרדה, דיכאון ואובדנות. טיפולי ההמרה יכולים לגרום לנזקים כמו בידוד ונסיגה חברתית, פגיעה באמונה דתית, כעס וריחוק כלפי ההורים. 

בהסתדרות הרפואית טוענים שהטיפול היחיד שניתן להפנות אנשים הסובלים מקונפליקט פנימי הוא טיפול פסיכותרפי שיתמקד בקונפליקטים ובסבל הנלווה.

אש תחום משפחה במרכז ליב"ה, דביר ורד, מסר בתגובה לפרסום נייר העמדה כי "עצוב לראות איך גוף שמחשיב את עצמו כאוטוריטה מקצועית זונח את אמות המידה המקצועיות והמדעיות ועוסק בהפחדה. לא דרוש ידע מקצועי נרחב בשביל להבחין כי נייר העמדה הזה פשוט מגוחך. אין שם שום אמירה או מחקר מקצועי אלא אמירות כלליות של "עדויות" בלי הצגה בסיסית של נתונים אודות מספר העדויות ושאר התבחינים המקצועיים והסטטיסטיים הנבחנים על ידי כל חוקר מתחיל".

לדבריו, "ללא ספק, מדובר פה על שפל חדש של המשך הכניעה להפחדה ולאלימות של ארגוני הלהט"ב. עצוב שהפעם זה בא מגוף שאמור להיות מקצועי ובעל השפעה על הבריאות של כולנו. אנחנו לא נפחד ונמשיך לחזק את המשפחה הנורמטיבית".