מרצה בעברית השפילה סטודנטית במדים: "את חיילת והתייחסו אליך בהתאם"

סטודנטית באוניברסיטה העברית תקפה בחריפות סטודנטית שהגיעה לשיעור במדים: "את לא יכולה להיות נאיבית ולבקש שיתייחסו אלייך כאזרחית כשאת מבקשת להיות במדים". מהאוניברסיטה נמסר: האוניברסיטה והמרצה מתנצלות בפני הסטודנטית שחשה פגועה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/19 10:24 כה בטבת התשעט

מרצה בעברית השפילה סטודנטית במדים: "את חיילת והתייחסו אליך בהתאם"
האוניברסיטה העברית בהר הצופים, צילום: קובי גדעון פלאש 90

סטודנטית באוניברסיטה העברית המשרתת בצה"ל, ננזפה על ידי המרצה שלה ד"ר קרולה הילפריך כאשר הגיעה לשיעור עם מדים. הסערה שנחשפה ב'כאן' גררה קולות הקוראים לפיטוריה של המרצה מהאוניברסיטה. 

הסיפר החל כאשר החיילת הגיעה לשיעור במהלך שיעור בפקולטה למדעי הרוח קיבלה הערות פוגעניות מצד סטודנטית ערבייה הלומדת לצידה בשיעור-ובין השתיים החל ויכוח סוער. המרצה לא העירה לסטודנטית, ובסיום השיעור פנתה הסטודנטית למרצה וביקשה הסברים.  

ד"ר הילפריך, שמוצאה מגרמניה, הטיחה בסטודנטית אמירות קשות "את לא יכולה להיות נאיבית ולבקש שיתייחסו אלייך כאזרחית כשאת מבקשת להיות במדים. את חיילת בצבא של ישראל, ויתייחסו אלייך בהתאם".

הסטודנטית אמרה לה בתגובה שהיא לא מעוניינת להיכנס לפוליטיקה וכי היא משרתת בצה"ל כדי להגן על המדינה. "זה מפריע שאני יושבת במדים בכיתה?", שאלה החיילת את ד"ר הילפריך - שהשיבה: "יש אנשים שהחברה האזרחית חשובה להם כמו שהצבא חשוב לך, ואת חייבת לקבל בסובלנות את סדר העדיפות שלהם כפי שהם מקבלים ומתעמתים עם סדר העדיפות שלך".

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "האוניברסיטה מכבדת את כל הסטודנטים והסטודנטיות כולל את אלה שבאים ללמוד בזמן שירותם הצבאי - סדיר, קבע או מילואים. ההנהלה מגנה התנהגות בלתי מכבדת בין סטודנטים לסטודנטים ובין אנשי סגל לסטודנטים. האוניברסיטה והמרצה מתנצלות בפני הסטודנטית שחשה פגועה"

התאחדות הסטודנטים הראשית גינתה המקרה: "מביש לראות שסטודנטים זוכים לתגובות משפילות רק כי הם לובשים מדים. בשנים האחרונות עסקנו רבות בקידום זכויות סטודנטים וסטודנטיות שמשרתים במילואים כדי להבטיח שהשירות לא יפגע בהם מבחינה אקדמית. לא העלינו על הדעת שעצם לבישת המדים תהווה בעיה למי מהמרצים.