ח"כ ניסן סלומינסקי ל'כיפה': "יש הרגשה של סיפוק"

השריונים הנוספים והסקרים לא מונעים מיו"ר ועדת החוקה ח"כ ניסן סלומינסקי לעבוד קשה גם בימיה האחרונים של הכנסת ה-20. אולם, הוא כן מרגיש תחושת סיפוק ואומר: "מי שרוצה היום להיות איש ציבור, צריך להיות מטורף"

חדשות כיפה גלעד כהן 27/12/18 20:56 יט בטבת התשעט

ח"כ ניסן סלומינסקי ל'כיפה': "יש הרגשה של סיפוק"
ניסן סלומיאנסקי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כשרוב חברי הכנסת כבר חושבים על הפריימריז ועל הכנסת ה-21, יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) עובד קשה מאוד בימיה האחרונים של הכנסת ה-20 על מנת לסייע לחקיקת חוקים עד הרגע האחרון. בראיון ל'כיפה' אומר ח"כ סלומינסקי כי למרות שהכנסת התפזרה, הוא עוד לא "התפזר".

הולכים לבחירות. הכנסת התפזרה למרות המצב הביטחוני הרגיש עליו דבר נתניהו
"לא ראית שבשבועיים האלה חל שינוי דרמטי במצבה הביטחוני של מדינת ישראל?" שואל ח"כ ניסן סלומינסקי בציניות. "צריך לעשות שיוני בתודעה הביטחונית." אומר ח"כ ניסן סלומינסקי. "צה"ל שכח פשוט לנצח. הוא כל הזמן חיפש כל הזמן איך להכיל. יכול להיות שהיה צריך לחולל שינוי. הייתה הזדמנות. יכול להיות שנפתלי (בנט) כן היה יכול לעשות את השינוי הזה. לנו אז היה אסור לעזוב ולפרק ממשלת ימין."

לח"כ סלומינסקי לא פשוט לסכם שנים של עבודה בתפקיד כה משמעותי. "לעמוד בראש ועדת חוקה זה מעמד עצמתי. זה משהו מדהים." אומר ח"כ ניסן סלומינסקי. "כל חוק עושה שינוי דרמטי. חבל שבקושי שומעים על החוקים האלה בתקשורת ובעם. יש המון חוקים שהעברנו שפשוט ישנו לאנשים את החיים. חלק מהמפלגות ה"חברתיות" הן בכלל לא חברתיות. כמו ש"ס לדוגמה. אנחנו נתפסים רק כאנשי ארץ ישראל, אבל אנחנו עושים דברים מדהימים בצד החברתי." 

שר החינוך נפתלי בנט

השר נפתלי בנטצילום: יונתן סינדל פלאש 90


תדרשו את תיק הביטחון בכנסת הבאה?
"תלוי כמה נקבל. אם נקבל 15 מנדטים אז יש לנו סיכוי. זאת במידה וירצו אותו בקואליציה. אין הערכה כמה מקבלים. בבחירות הקודמות בסקרים היו לנו 18 מנדטים. נתניהו שתה לנו כמעט חצי מהמנדטים שלנו. אם נהיה מספיק גדולים נוכל לעשות את זה. חשוב גם להמשיך להחזיק בתיק המשפטים. סלומינסקי מסביר כי אחרי השינויים בחוקת המפלגה שמאפשרים עוד שריון ליו"ר המפלגה ובנוסף השריונים של האיחוד הלאומי, של מקום לאישה ושל חברי המרכז, קשה מאוד לקבל החלטה אם לרוץ כלל. אם נקבל שמונה מה יקרה? המצב הוא לא מצב קל. אני אומר את זה בעדינות. אם אנשים ירוצו סימן שיש טעם. אם אנשים לא ירוצו זה סימן שאין טעם לרוץ. אני מניח שאנשים ירוצו, לפחות חלקם. עוד לא יודעים כמה ירוצו ומי ירוץ."


לח"כ סלומינסקי יש רקורד לא קטן. יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, יו"ר ועדת הכספים, יו"ר סיעת המפד"ל, מזכ"ל גוש אמונים ועודעשית לא מעט תפקידים ציבוריים. יש הרגשה של סיפוק?
הרגשה של סיפוק וודאי שיש. הכנסת ירדה לרמה מאוד נמוכה, מי שרוצה היום להיות איש ציבור, הוא צריך להיות מטורף. המליאה יורדת לרמה מאוד נמוכה. כל אחד דורס את השני. אם אתה מנהל וועדה כמו וועדה חוקה אז שווה להיות בכנסת. אני עוד לא "התפזרתי". הכנסת אומנם התפזרה אבל אני עובד. אני עוד לא הספקתי לחשוב מה קורה איתי בהמשך. עוד כמה ימים אני אתיישב ואקבל החלטות."

סלומינסקי מסביר כי הוא עובד בימים האחרונים על הרבה חוקים שעובדים עליהם כבר הרבה זמן, "חוקים שעושים טוב למדינה ואנחנו מנסים לא להשאיר אותם לא פתורים." אומר סלומינסקי. "לצערי חוק החטיבה להתיישבות הוא לא בהסכמה והוא עבר רק קריאה ראשונה, לחצנו על יו"ר הכנסת שיאפשר לפני שדנים על חוקי הפיזור, לאשר את זה. אבל בגלל לחץ גדול זה לא עלה והכנסת פוזרה. אני לא יודע מה יהיה עם זה עכשיו. זה נראה אבוד."

"גם את חוק הגירוש מחבלים אי אפשר לקדם, גם לא את חוק ההסדרה, חבל. היינו צריכים עוד שבוע שבועיים. בדרך כלל כן נותנים שבוע שבועיים לפני פיזור הכנסת כדי "לנקות שולחן". הפעם אף אחד לא מבין מדוע זה נעשה ברגע. לא יודע אם זה קשור לראש הממשלה עצמו. אף פעם לא היה דבר כזה. הפסדנו כמה חוקים טובים בגלל זה." מסכם ח"כ ניסן סלומינסקי.