נתניהו על הפיגוע בעפרה: מעשה מפלצתי. בנט: "להסדיר את עפרה"

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו התייחס לפיגוע הירי בו נפצעה אם ובתה בעפרה ואמר כי צה"ל ילכוד את המחבלים. "מחבלים זוועתיים ניסו לרצוח אם ותינוק שהיה ברחמה. זה דבר שהוא מפלצתי". יו"ר הכנסת: "התשובה המיידית לפיגוע היא סוף סוף להסדיר את הישוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/18 15:54 ב בטבת התשעט

נתניהו על הפיגוע בעפרה: מעשה מפלצתי. בנט: "להסדיר את עפרה"
רוה"מ בנימין נתניהו, צילום: אלכס קולומויסקי POOL

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו התייחס היום (ב') לפיגוע הירי שאירע אמש בטרמפיאדת הישוב עפרה ואמר כי מדובר במעשה מפלצתי וכי כוחות הביטחון רודפים אחר המרצחים וילכדו אותם.

"כולנו מתפללים לשלומם של הפצועים בפיגוע הטרור אמש בעפרה." אמר ראש הממשלה, "אנחנו מחזקים את ידיהם של הרופאים שנאבקים על חייו של התינוק. מחבלים זוועתיים ניסו לרצוח אם ותינוק שהיה ברחמה. זה דבר שהוא מפלצתי." 

נתניהו התייחס גם לתגובות ברחוב הפלסטיני בעקבות הפיגוע ואמר כי הרשות הפלסטינית תורמת להסתה. "יש כמובן צהלת ברכות, אני חושב שמיותר לצפות לגינוי מצד הרשות הפלסטינית, הם רק תורמים להסתה כאן. כוחות הביטחון שלנו, השב״כ וצה״ל, רודפים אחר המרצחים הללו. הם ילכדו אותם ואנחנו נמצה איתם את הדין ונבוא איתם חשבון". כך נתניהו.

גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס לפיגוע וקרא להסדיר את מעמד היישוב בחוק. בחשבון הטוויטר שלו כתב אדלשטיין: "נפגשתי היום בכנסת עם עשרים ראשי רשויות מיהודה ושומרון, וברכתי אותם על כניסתם לתפקיד. אמרתי כי התשובה המיידית לפיגוע אמש בעפרה היא סוף סוף להסדיר את הישוב הותיק והאהוב על כולנו. הכנסת ה-20 והממשלה הנוכחית חיוביות כלפי הההתיישבות, העברנו כאן חוקים חשובים והיו הישגים אבל לא מספיק".

גם השר נפתלי בנט קרא להסדיר את מעמד היישוב. בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי אמר שר החינוך: "אתמול בלילה התרחש פיגוע נורא בכניסה ליישוב עפרה, מקום שכבר ספגנו בו טרור רצחני. אנחנו שולחים מכאן חיזוק לפצועים, ומתפללים לשלומה של האם הצעירה שנפגעה קשה אמש, ולשלום התינוק שלה שנולד מתוך האש. לממשלת ישראל יש מחויבות בסיסית כלפי כל אזרחי המדינה - בצפון, בדרום, ביהודה ושומרון - והיא הענקת ביטחון לאזרחיה. אנחנו חייבים לעמוד בזה", אמר בנט.

"מזה תקופה שהטרור הפלסטיני נהיה חצוף ונועז יותר", הוסיף בנט. "יש לזה סיבה. תשעה שבועות חלפו מאז רצח קים לבנגרונד וזיו חג'בי ז"ל באזור התעשייה ברקן והמחבל עדיין לא נתפס. למה הוא לא נתפס? הרי יש סייענים שמחביאים אותו ויש מי שעוזר לו. הסיבה היא שאותם סייענים פשוט לא מפחדים. סייען שכרגע מסתיר אותו יודע שגם אם יתפסו אותו, את ביתו לא יהרסו, הוא יקבל קצבאות מהרשות הפלסטינית, אולי יישב קצת בכלא וייחשב 'גיבור'".

בנט אמר עוד: "הבעיה הבסיסית היא שהמשוואה עבור מחבלים היא כזו שכדאי להיות מחבל. אם אתה רוצח יהודים, לא הורסים לך כמעט את הבית ואם פצעת - אנחנו אפילו לא מבקשים את הרס הבית. אם התינוק בע"ה ישרוד, אפילו לא נבקש את הרס הבית. זו המדיניות השוררת היום. ואת המדיניות הזו אני קורא לראש הממשלה ושר הביטחון לשנות מיד.
לרוצחים של אברהם חסנו, של ינאי ויסמן, של לבנה מליחי, של יוסף קירמה, של מיקי מרק, של הדר בוכריס, של עדיאל קולמן, של ארי פולד, של זיו חג'בי ושל קים לבנגרונד - עד הרגע הזה לא הרסו להם את הבתים. 105 בתי מחבלים שנמדדו לא נהרסו".

הוא הוסיף: "אני קורא לשר הביטחון וראש הממשלה: תשנה את המדיניות. תחזיר את ההרתעה. צריך לצאת מהבור התפיסתי הזה, עם מוסר מזויף ועם 'פייק' משפט שאומר לנו שאסור לנו להכות במחבלים שרוצחים בנו. זה לא מוסר, זה אנטי מוסרי לא להרוס להם את הבתים. רק כך נחסוך חיי אדם. את השינוי הגדול במדיניות הביטחון אנחנו מצפים לראות עכשיו. תפיסת הביטחון שלנו שקועה בבור משפטי, מוסרי ותודעתי שמונע מאיתנו לפעול. אזיקים של מוסר מזויף המציב את האויב מעל אזרחינו ואזיקים של 'פייק' משפט שמונע מאיתנו לפעול.
היישוב עפרה נוסד לפני עשרות רבות של שנים ועד הרגע הזה תושבי עפרה הם תושבים סוג ב' במדינת ישראל - עפרה לא מוסדרת, הם לא יודעים מה עתידם וזו ההזדמנות. אנחנו מכאן קוראים לראש הממשלה ושר הביטחון - להסדיר באופן מיידי את היישוב עפרה ולהעניק לו מעמד של ישוב רגיל בארץ ישראל. טיוטת חוות הדעת המשפטית להסדרת עפרה כבר מונחת על שולחנו. כל מה שהוא צריך זה לזמן את היועץ המשפטי לממשלה ולאשר את זה. אז כל פיגוע יחזק את ההתיישבות במקום להחליש אותה וכל מחבל יידע שחיזוק ההתיישבות יירשם על שמו. זה מבחן חשוב מאוד לממשלה שרוצה להיקרא ממשלה ימנית בימים שעוד נשארו לה", הצהיר יו"ר הבית היהודי.