"אורי אריאל פועל לפצל שוב את הציונות הדתית"

בכיר בבית היהודי במתקפה חריפה על האיחוד הלאומי ועל העומד בראשו, בעקבות הדרישות שהציבו במפלגתו של אריאל כתנאי להמשך הריצה המשותפת. "הדרישות שלו הן סחטנות ואנחנו לא ניתן לזה יד".

חדשות כיפה יהונתן קליין 26/11/18 17:54 יח בכסלו התשעט

"אורי אריאל פועל לפצל שוב את הציונות הדתית"
תחת מתקפה מבית. אורי אריאל, צילום: כיפה

האם הציונות הדתית בדרך לפיצול? מתקפה חריפה של בכיר במפלגת הבית היהודי על יו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל. לדברי הבכיר, שפורסמו היום (ב') באתר 'וואלה', הדרישות שהציבה אמש מפלגת האיחוד הלאומי לבית היהודי כתנאי להמשך ההליכה המשותפת - הן סחטנות. 

"אין שום סיבה להעניק את הדרישות המוגזמות שהציבו", צוטט הבכיר במפלגה. "זו היתממות במסווה אידיאולוגי. שנה שלמה אנחנו לוחצים לסגור הסכם רציני בין המפלגות לקראת הבחירות הבאות ובאיחוד הלאומי לא משתפים פעולה. עכשיו מנסים לעשות מחטף עם רשימת מכולת בלתי אפשרית".

בנט וחברי הבית היהודי

בנט וחברי הבית היהודיצילום: דוברות הבית היהודי

באיחוד הלאומי מציבים 4 דרישות לבית היהודי, כתנאי להמשך שיתוף הפעולה בכנסת; שילוב חברי הכנסת של המפלגה ביחס של 1/3 (שלושה שיריונים בעשירייה הראשונה), חופש הצבעה בנושאי דת ומדינה, צירוף יו"ר המפלגה להנהלת ראשי הקואליציה ושיתוף פעולה מלא בקמפיין הבחירות. לטענת הבכיר בבית היהודי, "הדרישות שלו הן סחטנות ואנחנו לא ניתן לזה יד". עוד הוסיף: "אורי אריאל פועל לפצל שוב את הציונות הדתית, באמצעות העלאת עוד ועוד דרישות, הכל כדי למנוע הסכם איחוד. אריאל מקריב את אחדות הציונות הדתית על מזבח השיקולים הפוליטיים". לדבריו, "כך לא נוהג מי שמחפש אחדות".

יש לציין כי מישיבת סיעת הבית היהודי שהתקיימה היום נעדרו חברי האיחוד הלאומי, אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ'.

בנט, אריאל ומועלם

בדרך לפיצול?צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אתמול אמר השר אריאל בוועידת האיחוד הלאומי: "ישנן הצהרות תקשורתיות מהבית היהודי על השותפות ואני מאמין כי כוונת הבית היהודי הינה אחדות, אך במבחן התוצאה הבית היהודי מרחיק ולא מקרב את האחדות נכון לעכשיו. בעת הזאת, קואליציה צרה שכזו וערב הבחירות ובמצב רגיש, כולנו יודעים שאל לנו להיות נחפזים ואימפולסיביים, עלינו לפעול בחכמה, בינה ודעת וכך כנראה גם הבינו יו"ר הבית היהודי בנט והשרה שקד - לא מפרקים סיעה ימנית".

גורמים באיחוד הלאומי מסרו ל'כיפה' כי הם מעוניינים באיחוד בין שתי המפלגות, אך לא חוששים מריצה עצמאית;  "יש לנו אופציות נוספות, למרות שאנחנו לא מעוניינים להשתמש בהן", אמרו. עוד מסרו כי אין בכוונתם לוותר על שילוב נציגיהם ברשימה המאוחדת ביחס של 1/3, כמו גם על יתר הדרישות שלהם.