לראשונה: כנס משותף של מתנחלים ופלסטינים בפרלמנט האירופי

כנס משותף של מתנחלים ופלסטינים התקיים היום (ג') בפרלמנט האירופי. ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר בכנס: "באנו לכאן היום להציג את הסיפור האמיתי של הדו קיום ביהודה ושומרון"

חדשות כיפה גלעד כהן 04/09/18 21:06 כד באלול התשעח

לראשונה: כנס משותף של מתנחלים ופלסטינים בפרלמנט האירופי
כנס ראשון מסוגו, צילום: מועצה אזורית שומרון

היום בכנס נגד ה BDS בפרלמנט האירופי, בו השתתפו למעלה מ 150 בני אדם 20 חברי פרלמנט אירופי ו 10 שגרירים ממדינות שונות באיחוד האירופי,  הופיעו לראשונה זה לצד זה מתיישבים מיו"ש ופלסטינים ויצאו כנגד ה BDS. 

הכנס התקיים כחלק מפעילות יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון ויחד עם קבוצת הידידים למען יו"ש בפרלמנט האירופי, שהוקמה בהובלת מועצה אזורית שומרון לפני כשנה וחצי. וכחלק מפעילות המועצה למלחמה בנסיונות הדה לגיטימציה והחרם הנעשים לישראל וליהודה ושומרון בעולם ולהסברת האיזור. 

בין הנוכחים בכנס: חבר הפרלמנט האירופי ברניסלב שקריפאק אירח את הכנס, וכן הובילו את הכנס חבר הפרלמנט האירופי יזי פאיין (צכיה)  העומד בראש קבוצת הידידים למען יו"ש, חבר הפרלמנט פולביו מורטושלו יור המשלחת ליחסים עם ישראל. ונכח שגריר ישראל לאיחוד האירופי אהרון (רוני) לשנויער.  

בכנס שקיימה היום השדולה דיבר ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לצד מנהיגים פלסטינים וערבים ישראלים כנגד נסיונות החרם וארגון ה BDS. השר לביטחון פנים גלעד ארדן שלח את ברכתו לבאי הכנס והודה על פעילותם. 

בפתח הכנס השר לעניינים אסטרטגים גלעד ארדן שלח ברכה מצולמת בירך את המארגנים ואמר:
"שלום אמיתי לא יבא מחתימה על נייר, מהכחשת הזכויות של העם היהודי או מקמפיין החרם. הוא יבא מהפצת האמת אודות יהודה ושומרון במסדרונות האיחוד האירופי על ידי תושבי האזור הנפלאים, ועל ידי הבאת מנהיגי אירופה לשומרון לראות את האמת בעיניים."

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר בכנס: "באנו לכאן היום להציג את הסיפור האמיתי של הדו קיום ביהודה ושומרון, היום 25 שנים לאחר אוסלו, אפשר לומר בוודאות: אוסלו מת. מדי יום אנחנו שומעים ממנהיגים מקומיים באזורנו שהרשות הפלסטינית פוגעת  בערבים החיים ביו"ש. באנו לספר את הסיפור האמיתי של יהודה ושומרון לבית הזה"

חבר הפרלמנט האירופי פולוויו מורטושלו: "אנחנו מוכרחים להבין, שההתיישבות ביו"ש בנתה את חייה למרות כל יוזמות השלום. למרות שהאיחוד האירופי מחוייב לפתרון 2 המדינות, אי אפשר לעצום עיניים, אל מול ההתפתחויות והמציאות. הפלסטינים והישראלים המתגוררים באיזור זה, לא מחכים לפתרון שלנו. הם מצאו דרך לשתף פעולה. כראש קבוצת הידידות למען ישראל, אני קורא לכל המפלגות לקחת בחשבון את השינויים הללו. אנחנו חייבים לסייע לאנשים הללו שפועלים למען שלום אמיתי. להקשיב להם. ייתכן וזה לא פופולארי כמו פתרון 2 המדינות, אבל לכל הפחות צריך להקשיב להם ולהיות פתוחים לרעיונות נוספים".

בסאם עיד פלסטיני תושב יריחו: "תנועת ה BDS משתמשת בפלסטינים לצרכים פוליטיים ולא מניבה להם עזרה כלכלית.  ה אגנדה של BDS היא לגרום להרס של מדינת ישראל ולא לעשיית שלום בין ישראל לפלסטינים. אני דורש מהפרלמנט האירופי לקחת בחשבון את האינטרס ההומניטרי הפלסטיני ולא את האינטרס הפוליטי שלהם עצמם. אני נמצא היום כאן כדי לתמוך בשיתוף פעולה כלכלי הקיים בים הפלסטינים למתנחלים ולדרוש מהפרלמנט האירופי לתמוך במהלך הזה". 

מודאר זהארן מנהיג פלסטיני גולה אמר בכנס:  "כשהישראלים יעזבו, האם אתם האירופאים תהיו אלה שיחתמו לנו על תלושי המשכורת? לא, אתם לא. היחידים שאתם חותמים להם על המשכורות הם אנשי המנגנון הפלסטיני, המושחתים, הפושעים עבאס וחבריו. מוגריני שרת החוץ של הפרלמט האירופאי היא חברה אישית של של מחמוד עבאס וגם של מלך ירדן. האם היא מוכנה לדבר עם נציג אמיתי של העם כמוני?. לא ולא".

בו בזמן שהתקיים כנס הדו קיום של המתיישבים מיוש והפלסטינים, התקיים גם אירוע של חכים ערבים מהרשימה המשותפת שהגיעו כדי לבקש מהפרלמנט האירופי לגנות את ישראל. ראש מועצת שומרון והנציגים הפלסטינים והערבים בכנס תקפו בחריפות את החכים הערבים. ואף ציינו כי מוגריני באופן בוטה הסכימה להפגש עם חברי הרשימה המשותפת שהגיעו כדי לגנות את ישראל, אך התעלמה מבקשות משלחת הדו קיום מהשומרון לפגישה עמה. גם חברי הפרלמנט האירופי הביעו מחאה על כך. 

ראש מועצת שומרון יוסי דגן תקף את חברי הרשימה המשותפת בפרלמנט האירופי ואמר: "יש מי שבאים לקלל ויש מי שבאים לברך. יש מי שבאים לבנות דו קיום אמיתי, ויש מי שבאים להרוס. ברגעים אלו נפגשים חכים ערבים מישראל עם שרת החוץ של האיחוד האירופי מוגריני. שרת החוץ של האיחוד האירופי מצאה זמן להפגש עם חכים ערבים שהגיעו כדי לגנות את ישראל, והתעלמה מבקשות להפגש עם מתיישבים מיו"ש ועם פלסטינים שהגיעו כדי לקדם דו קיום איזורי בישראל. וזה אומר הכל ומספר את הסיפור כולו. זו בושה שחכים ערבים מגיעים עד הפרלמנט האירופי בכדי לגנות את ישראל במקום לדאוג באמת לאחיהם הערבים בישראל וביו"ש שלא לומר במקום להיות נאמנים לפרלמנט אותו הם מייצגים". 

בסאם עיד מנהיג פלסטיני תושב יריחו הגיב על כך בכנס ואמר: "אני תוהה למה החכים הערבים באים לפרלמנט האירופי. למה לא לפרלמנט הסורי? זו תעמולה, אלה אנשים שכל מה שהם מנסים לעשות זה לדחוק את ישראל לפינה.  החכים האלה אומרים שהם מייצגים את הפלסטינים. מעולם לא הצבעתי עבורם. ולעולם לא אצביע עבורם". 

קייס מזאריב מנהיג בדואי מהצפון שהשתתף גם הוא בכנס אמר: "החכים הערבים לא מייצגים אותי ולא את חברי. הם באים רק לזרוע בלבול". 

חברי הפרלמנט האירופי הביעו גם הם זעזוע הן מהחכים הערבים והן משרת החוץ של האיחוד האירופי מוגריני ואמרו בין השאר: "זוהי ההוכחה לכך שהפרלמנט האירופי הוא אנטי ישראלי. וכן הוסיפו: מוגריני הייתה צריכה להפגש עם שני הצדדים". 


בכנס שהתקיים בסיוע עמותת "אנחנו על המפה" וחברת "גולדן גייט" דיברו גם אבי צימרמן ראש הקרן לפיתוח אריאל, עופר מאיר הבעלים של מס' מפעלים באזור תעשייה ברקן בשומרון שדיבר על האתגרים לאור החרם, בת שבע שלו אם ל 5 ורקדנית במקצועה שדיברה על הפגיעה בזכויות האדם של המתיישבים ביוש לאור הההתייחסות של האיחוד האירופי להתיישבות כמכשול לשלום, והלל בן לזר, נערה בת 16.5 מהישוב עינב בשומרון וחברה במועצת הנוער של השומרון שדיברה על חייה כנערה בשומרון. 


 השדולה למען יו"ש בפרלמנט האירופי הוקמה לפני כשנה בסיוע יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון, אז יצאה עם המשלחת הילדה איילה שפירא, שנפגעה מבקבוק תבערה בפיגוע בשומרון, ודיברה כנגד מימון האיחוד האירופי טרוריסטים הפוגעים בישראלים. בעקבות זאת עלה הנושא לסדר היום הציבורי והמימון נעצר או הוקפא במדינות רבות.